Wskrzeszenie “Szczucinki” możliwe, ale czy potrzebne?
Za sprawą spółki SKPL Cargo po 16 latach pociągi pasażerskie mogłyby wrócić na linię z Tarnowa do Dąbrowy Tarnowskiej, a w przyszłości być może także na trasę do Szczucina. Kosztowałoby to jednak samorządy ponad milion dwieście tysięcy złotych rocznie. Pokrycie około 70 procent kosztów zadeklarował Urząd Marszałkowski. Samorządowcy z Powiśla mają jednak wątpliwości, czy kolej na tej trasie ma szansę na przyciągnięcie podróżnych.
Z Dąbrowy Tarnowskiej do Tarnowa kursuje codziennie około 100 busów. Burmistrz Żabna Stanisław Kusior podkreśla, że busy i autobusy w przeciwieństwie do pociągów mają dużo przystanków. “Chodzi nam o to, żeby nie było tak, że my zapłacimy za cały transport, który będzie realizowany na tym odcinku. I wtedy dla tego przewoźnika będzie wszystko jedno, czy będzie woził powietrze czy nie”.
Burmistrz Kusior podkreśla, że w najbliższym czasie przedyskutuje propozycję wsparcia finansowego wskrzeszenia ruchu pasażerskiego z Tarnowa do Dąbrowy Tarnowskiej z radnymi oraz mieszkańcami.
Także wicemarszałek Stanisław Sorys podkreśla, że pomysł może wypalić tylko w przypadku zaangażowania samorządów. Sorys przekonuje, że potrzebne są np. busy, które podwoziłyby pasażerów na przystanki kolejowe.
Burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej Krzysztof Kaczmarski podkreślił, że gmina myśli o powstaniu parkingu typu Park&Ride właśnie w okolicach nieczynnego od lat dworca PKP.
Spółka SKPL Crago proponuje na początek 6 kursów własnych szynobusów z Dąbrowy Tarnowskiej do Tarnowa i tyle samo z powrotem. Ma także zająć się uporządkowaniem i uzupełnienieniem nieczynnej linii od Żabna do Dąbrowy Tarnowskiej. “Wydaje mi się, że będziemy konkurencyjni i na pewno cenami będziemy w stanie zachęcić pasażerów do podróży” – przekonuje prezes spółki Tomasz Strapagiel. Umowa miałaby zostać podpisana na co najmniej 5 lat.
Zarówno były burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej Stanisław Początek, obecny – Krzysztof Kaczmarski jak i starosta Tadeusz Kwiatkowski przekonywali, że to najlepsza z dotychczasowych propozycji w sprawie wskrzeszenia przewozów pasażerskich na tej linii. I być może ostatnia na to szansa – dodaje wicemarszałek Sorys.
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/tarnow/wskrzeszenie-szczucinki-mozliwe-ale-czy-potrzebne/