Wiadukty i drogi do przebudowy – kolejowa autostrada do Tarnowa

18 listopada 2011 , Tagi: inwestycje , komunikacja

Dobiegają końca ostatnie negocjacje dotyczące rozpoczętej niedawno przebudowy linii klejowej E30 na odcinku przebiegającym przez Tarnów. To największa inwestycja kolejowa w Polsce. Tarnowski Zarząd Dróg Miejskich po kilkunastomiesięcznych negocjacjach uzgadnia i wydaje końcowe warunki dotyczące budowy nowych oraz przebudowy wiaduktów kolejowych i drogowych. Łączna wartość inwestycji na terenie Tarnowa wyniesie ponad 200 milionów złotych, z czego 100 milionów zostanie zainwestowane w poprawę układu drogowego. Umożliwi to w przyszłości duże inwestycje drogowe włącznie z budową tzw. wewnętrznej południowej obwodnicy miasta.

Oprócz remontu układu torowego i peronów na dworcu, na terenie miasta budową i przebudową objętych zostanie 12 skrzyżowań układu drogowego z linią kolejową z czego osiem znajdujących się na strategicznych dla miasta drogach. Najważniejsze planowane inwestycje obejmą: budowę wiaduktu drogowego o długości ok. 285 metrów w ciągu ulic Zbylitowskiej, remont wiaduktów kolejowych w ciągu ulicy Tuchowskiej i Lwowskiej, budowę wiaduktów kolejowych w ciągu ulic Dąbrowskiego- Al. Tarnowskich i Gumniskiej oraz przebudowę wiaduktów w ciągu ulic Czerwonych Klonów, Warsztatowej i Krakowskiej.

Dodatkowo, w ramach prac budowlano – remontowych zostanie odtworzona nawierzchnia dróg w okolicach modernizowanych obiektów kolejowych. Warto podkreślić, że zaplanowane inwestycje pozwolą także na rozwój sieci drogowej w układzie zapewniającym rozwój stref przemysłowych w okolicach Zakładów Mechanicznych i na terenach wzdłuż ul. Wyszyńskiego bez obciążania ruchem ciężkim śródmieścia, zmniejszenie natężeń ruchu na ulicach w centrum miasta oraz na udrożnienie układu drogowego na wlocie od południa (droga woj. nr 977).

Z wymienionych powyżej inwestycji najważniejsze dla układu drogowego inwestycje to:

  • całkowita przebudowa wiaduktu w ciągu ulicy Warsztatowej ( po przebudowie światło poziome 11m, pionowe 4,70m) pozwoli w przyszłości połączyć ulicę Krakowska z ulicą Mościckiego co będzie miało niebagatelny wpływ na zmniejszenia natężeń w ruchu w obszarze ulic Pułaskiego, Reymonta, Kochanowskiego, Szkotnik, Sikorskiego oraz wpłynie na podniesienie atrakcyjności terenów SAG,
  • budowa nowego wiaduktu kolejowego o parametrach w świetle poziomym 18m i pionowym 4,7m- w ciągu ulicy Gumniskiej pozwoli w przyszłości na budowę- w parametrach 2×2 pasy ruchu- drogi łączącej ulicę Tuchowską ze skrzyżowaniem ulic Lwowska- Słoneczna- Orkana,
  • budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ulic Dąbrowskiego- Al. Tarnowskich.

Zakończenie modernizacji zaplanowano na koniec 2014 roku. Jej wartość na całym odcinku między Krakowem i Rzeszowem to ponad cztery miliardy złotych. Projekt pod nazwa: „Modernizacja linii kolejowej E 30 /C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III” – POIiS 7.1-30” ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodnyz drugim priorytetem strategicznym Strategii Rozwoju Kraju na lata 2007- 2015 „Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej”. Realizacja tego priorytetu polega na podniesieniu parametrów eksploatacyjnych linii E30, w tym zwiększeniu możliwych prędkości przewozów, likwidacji wąskich gardeł na tej linii oraz przenoszeniu ruchu z dróg na kolej.

Prezentacja najważniejszych rozwiązań w ramach inwestycji oraz planowanych zadań drogowych: http://www.tarnow.pl/index.php/pol/Miasto/Aktualnosci-tarnowskie/Wiadukty-i-drogi-do-przebudowy-kolejowa-autostrada-do-Tarnowa

 

Tarnow.pl, 17.11.2011, http://www.tarnow.pl/index.php/pol/Miasto/Aktualnosci-tarnowskie/Wiadukty-i-drogi-do-przebudowy-kolejowa-autostrada-do-Tarnowa

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej