Sezon na zwiedzanie miast trwa cały rok

11 kwietnia 2016 , Tagi: turystyka

Jak podaje agencja badawcza IPK International, turystyka miejska w Europie stale się rozwija. Żadna inna forma wypoczynku nie rozwija się tak szybko w ostatnich latach. Ilość turystów zwiedzających miasta europejskie wzrosła dwa razy szybciej niż cały międzynarodowy ruch turystyczny, a Paryż, Londyn i Berlin to miejsca najchętniej wybierane przez turystów. Ten globalny trend dotyczy wyjazdów zagranicznych Europejczyków. Jest to wynik specjalnej oceny World Travel Monitor® z IPK International, który został zlecony przez targi ITB Berlin.

Badania mówią, że w 2014 roku Europejczycy odbyli prawie 70 mln podróży do miast i zarezerwowali około 400 mln noclegów. W porównaniu do 2007 roku, liczba podróży zagranicznych do miast wzrosła o 60%, co odpowiada siedmiu procentom wzrostu rocznie. Oznacza to, że w Europie segment turystyki miejskiej wzrósł dwukrotnie szybciej niż pozostałe segmenty całego rynku podróży zagranicznych. Tradycyjne zwiedzanie miasta dominuje na rynku z udziałem na poziomie prawie 75%, podczas gdy pozostała jedna czwarta wszystkich podróży jest połączona z wizytami przyjaciół i krewnych, a tylko jeden procent stanowią biznesowe wyjazdy motywacyjne.

Sezon na zwiedzanie miast trwa już cały rok. W porównaniu do 2007 roku, kiedy dwie trzecie wszystkich podroży zostały podjęte w miesiącach letnich, obecnie tylko 52% odbywa się w okresie letnim, podczas gdy pozostałe 48% po sezonie. Najpopularniejsze miesiące (w kolejności malejącej) to sierpień, tuż przed majem, kwietniem i grudniem. Odwiedzający miasta decydują się na coraz krótsze wycieczki, ale wydają więcej pieniędzy. Krótkie wycieczki są jedną z głównych tendencji, a wiele z nich prowadzi do różnych zakątków miast. Od 2007 roku średnia długość podróży zagranicznej do miast stale spadała. Udział krótkich wycieczek, trwających 1-3 dni, dochodzi do ponad 40 procent i stale rośnie. Wzrost ten jest prawie dwukrotnie wyższy niż w przypadku dłuższych wycieczek miejskich.

Kwatery prywatne stały się popularną alternatywą dla hoteli. Mimo rosnących liczb rezerwacji, hotele doświadczają spadającego udziału w całym rynku noclegów. Dwie trzecie odwiedzających miasto wciąż rezerwuje nocleg w hotelu, ale rośnie liczba portali, oferujących apartamenty, mieszkania i pokoje prywatne, takie jak Airbnb lub Wimdu. Doświadczyły one prawdziwego boomu chętnych. W segmencie hoteli – im wyższa kategoria, tym silniejszy wzrost. Natomiast segment niskobudżetowych hoteli ma nieznacznie niższe notowania. Zwiedzanie miast to nadal głównie zajęcie dla zamożnych Europejczyków.

Według World Travel Monitor®, cztery piąte turystów odwiedzających miasta osiąga wyższe dochody i są to turyści z lepiej wykształconych warstw społecznych. W 2014 roku średnie wydatki na osobę w podróży zagranicznej do miasta wyniosły ponad 700 euro i około 130 euro za noc. Liczby te obejmują wszystkie koszty, w tym transport, etc.

Wyniki badania obejmują zagraniczne wyjazdy pod szyldem miasta Europejczyków i opisują sytuację spędzenia co najmniej jednej nocy w obcym mieście na wycieczce oraz określiły podróż w badaniu jako wycieczkę do miasta, innymi słowy, nie podróż służbową, wizytę u rodziny lub podróż z powodów zdrowotnych, itd. Wszystkie dane odnoszą się do trendów rozwoju w ciągu ośmiu lat turystycznych od 2007 do 2014 roku.

Obok specjalnych ocen IPK International World Travel Monitor®, ITB Berlin opublikuje dane kluczowe World Travel Monitor®, w tym oceny około 50 ekspertów w dziedzinie turystyki z ponad 20 krajów, w ITB World Travel Trends Raport 2015/16 na początku grudnia. Ostateczne wyniki World Travel Monitor® na cały rok, a także najnowsze prognozy dla roku 2016, zostaną przedstawione przez Rolfa Freitaga – prezesa IPK International na ITB Future Day podczas ITB Berlin 2016. World Travel Monitor® oparty jest na wynikach reprezentatywnych wywiadów, przeprowadzanych co roku z ponad 500 000 osobami na ponad 60 rynkach na całym świecie podróży. Jest ono przeprowadzane regularnie od ponad 20 lat i jest uznawane za największe badanie ciągłe, analizujące globalne trendy podróży.

http://www.zarabiajnaturystyce.pl/media-turystyczne/ciekawe-artykuly/sezon-na-zwiedzanie-miast-trwa-caly-rok

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej