WICEMARSZAŁEK O TURYSTYCE W DĄBROWIE

15 października 2019 , Tagi: kurierdabrowski.pl

Wdrożona mobilna aplikacja visitmalopolska i przyłączenie się do systemu oraz utworzenie własnej powiślańskiej organizacji turystycznej, a przede wszystkim konsultacje branżowe wokół tworzonego przez Województwo Małopolskie dokumentu nt. turystyki były tematem spotkania z wicemarszałkiem Małopolski w Dąbrowie Tarnowskiej.

Nadrzędnym celem spotkania wicemarszałka Małopolski Tomasza Urynowicza z przedstawicielami branży turystycznej były konsultacje branżowe wokół przygotowywanego przez Województwo Małopolskie dokumentu pn. „Kierunki rozwoju turystyki 2025”.

Województwo chce – przynajmniej tak wynika z teorii – przygotować się na zmiany turystyczne, które nieuchronnie następują: przeciwdziałać negatywnym zjawiskom, zaś lepiej wykorzystać potencjał turystyczny mniej znanych (czy odwiedzanych) miejsc w regionie. Trudno się jednak oprzeć wrażeniu, że konsultacje były zawężone do zbyt małej grupy docelowej, od której można było uzyskać cenne informacje praktyczne.

Była dyrektor Wanda Chlastawa reprezentująca znane w wielu zakątkach świata malowane Zalipie, Katarzyna Bochenek-Kolano z GDDKiA, radny sejmiku Stanisław Bukowiec, wójt Mędrzechowa Krzysztof Korzec i wójt Wierzchosławic Andrzej Mróz. Był oczywiście również burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej Krzysztof Kaczmarski, jako gospodarz miasta, w którym spotkanie się odbyło. Przybył poseł Wiesław Krajewski, wiceprzewodniczący rady powiatu Krzysztof Kupiec oraz przewodniczący rady gminy Gręboszów Marek Mosio.

– Przygotowujemy dokument „Kierunki rozwoju turystyki w Małopolsce 2025”, który ma być odpowiedzią na różnorodne bolączki małopolskiej turystyki. Małopolska jest liderem w kraju, jeżeli chodzi o zarejestrowane podmioty branży turystycznej. To jest 15 milionów turystów i 14 miliardów zł pieniędzy pozostawianych przez turystów w Małopolsce. Turystyką Małopolska stoi. Mamy Kraków, Auschwitz, Zakopane, Wieliczkę, Wadowice (…), ale turystyka nie dociera do innych miejsc, też bardzo atrakcyjnych i wartych odwidzenia. (…)  Chodzi o dwie sprawy: wydłużenie czasu pobytu turysty w danym miejscu (żeby to nie były tylko dwie godziny i jazda dalej) i żeby nie było przerw, kiedy turystyka zamiera, tylko sezon na okrągło. Musimy być przygotowani na podwyższony wiek zwiedzających i próbować aktywizować seniorów. Ważne jest też, by stworzyć ofertę w partnerstwie. Nowym wiodącym kierunkiem na pozyskanie pieniędzy zewnętrznych będą projekty stworzone w partnerstwie. W partnerstwie pojawią się większe możliwości uzyskania większych pieniędzy dofinansowania. Bariery w rozwoju turystyki – problem z komunikacją i transportem. Trzeba postawić również na rozwój komunikacji. Sieć ścieżek rowerowych – jeden z kierunków rozwoju turystyki aktywnej – ma rację bytu tam, gdzie jest najwięcej obiektów kulturowych. Proszę sobie wyobrazić, że pół miliona osób przejechało do tej pory Wiślaną Trasę Rowerową, mimo że nie została jeszcze dokończona. Szlak architektury drewnianej – największy przykład dziedzictwa kulturalnego, sakralnego. Jest pytanie: jak na tym szlaku zarobić? Ale mogłyby też powstać, żeby przyciągać turystów, szlak I Wojny Światowej, szlak kultury żydowskiej… Musimy być w stałym kontakcie. Chciałbym, żeby to spotkanie było możliwością rozmowy z Państwem, konsultacji – zaznaczył wicemarszałek Małopolski Tomasz Urynowicz.

Więcej na: http://www.kurierdabrowski.pl/wicemarszalek-o-turystyce-w-dabrowie

RCIT.421-288/19

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej