Technologie

18 lipca 2018 , Tagi: wiadomosciturystyczne.pl

W tym roku w części z 393 certyfikowanych centrów i punktów informacji turystycznej zakończy się 2-letni okres obowiązywania certyfikatów. Aby je odnowić placówki będą poddane nowym regułom certyfikacji. Te dotyczą z jednej strony narzędzia przy pomocy którego certyfikacja ma się odbywać (w lipcu tego roku zadebiutuje na rynku aplikacja stworzona przez Polską Organizację Turystyczną, która ma docelowo zastąpić dotychczasowy proces przyznawania certyfikatu), z drugiej aspektów jakie mają być brane pod uwagę przy ocenie. 

Zgodnie z nowymi zasadami punkty i centra IT które chcą odnowić ważność gwiazdek potwierdzających spełnianie przez nie określonych wymogów, powinny złożyć wniosek certyfikacyjny przez aplikację znajdującą się na stronie www.pot.gov.pl . Zgłoszenia te są następnie poddawane analizie przez Regionalne Komisje Certyfikujące i Krajową Kapitułę Certyfikacyjną działające odpowiednio przy ROT w danym województwie i w POT. Ponieważ zmieniły się zasady oceniania punktów i centrów, komisje przyznając gwiazdki certyfikacyjne PSIT mają się kierować innymi niż wcześniej kryteriami. – Obecnie kładziemy większy nacisk nie na wyposażenie, tylko umiejętności miękkie, czyli sposób i zakres obsługi turysty w danej jednostce – mówi Marcin Pałach, przewodniczący Forum Informacji Turystycznej, organizacji, która wspólnie z ROT-ami wspierała merytorycznie POT w tworzeniu nowego systemu certyfikacji…

Cały artykuł: Wiadomości Turystyczne nr 14 (404), 16-31.07.2018, str. 10, www.wiadomosciturystyczne.pl

RCIT.421-166/18

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej