Kontakt z człowiekiem wciąż najważniejszy
Nowoczesne technologie nie spowodują, że punkty informacji turystycznej przestaną istnieć.
Pod koniec ub. r. w Zamościu obradowało Forum Informacji Turystycznej. Coroczne spotkania organizowane są, by z jednej strony podsumować działania realizowane przez członków Forum w ciągu roku, z drugiej analizować nowe trendy w turystyce i wspólnie rozwiązywać problemy z jakimi borykają się punkty IT w różnych częściach Polski. – To ważne, bo na co dzień każdy z punktów funkcjonuje w nieco innym otoczeniu. Różni je nie tylko źródło finansowania, struktura organizacyjna, również potencjał turystyczny miejsca w którym działają. Chcemy, by spotkania były platformą wymiany wiedzy, doświadczeń, bo to pomoże punktom IT podnieść poziom obsługi turystów, a przy okazji zwiększyć efektywność podejmowanych działań promocyjnych – mówi Marcin Pałach, dyrektor Tarnowskiego Centrum Informacji i prezes FIT….
…– Nowinki technologiczne niewątpliwie ułatwiają turyście dotarcie do danego miejsca, poruszanie się po nim, ale to pracownik punktu IT pełni nadrzędną rolę w promocji miejsca, bo zainspiruje i doradzi gościowi w sposób w jaki nie umiałaby tego zrobić żadna maszyna czy aplikacja. Zresztą wydłużanie godzin pracy punktów IT i rozszerzanie przez nie wachlarza usług najlepiej świadczy o tym, że w zdigitalizowanych czasach punkty IT są wciąż, a może nawet bardziej potrzebne turystom – komentuje Marcin Pałach….
Więcej na :http://www.wiadomosciturystyczne.pl/
RCIT.421-50/19