Tarnowskie Centrum Informacji – Nienasyceni łowcy nagród i twórcy hitów promocyjnych

22 marca 2010 , Tagi: Aktualności Turystyczne

W 2008 roku zajęło I miejsce w konkursie POT „Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej” w kategorii miast powyżej 75 tysięcy mieszkańców, zdobyło też odznakę honorową Ministra Sportu i Turystyki „Za zasługi dla turystyki” oraz wyróżnienie dla strony www.it.tarnow.pl w prestiżowym ogólnopolskim konkursie „Złote Formaty 2008”, organizowanym w ramach II edycji Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Warto nadmienić, iż w poprzednich edycjach konkursu „Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej” Tarnów też zajmował wysokie miejsca: w 2006 roku – II miejsce, a w 2005 roku – wyróżnienie.

 

Certyfikat „Czysta turystyka”

2010 rok TCI przywitało kolejnym sukcesem. Fundacja Partnerstwo dla Środowiska przyznała Tarnowskiemu Centrum Informacji certyfikat „Czysta turystyka”, jako pierwszej w Polsce informacji turystycznej.

Komisja certyfikująca brała pod uwagę szereg kryteriów, między innymi wdrożenie polityki środowiskowej, zarządzania energią cieplną czy dbałość o zachowanie lokalnego dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego. Przyznanie tego certyfikatu wiąże się ze stałym zaangażowaniem w działania na rzecz ochrony środowiska oraz ze wzmacnianiem proekologicznego wizerunku naszej instytucji. Jest też wyrazem dążenia TCI do dostosowania się do trendów oraz standardów obowiązujących w Europie i na świecie.

 

Ciepło z Tarnowa – nowy gadżet promocyjny

Już od lat wieść niosła, że na polskiej mapie pogody to właśnie w Tarnowie – mieście oddalonym o 80 km na wschód od Krakowa – i latem i zimą, są najwyższe średnie temperatury. Do ekspertyz wprzęgano autorytety naukowe, nie obyło się bez „wojennych potyczek” pomiędzy Tarnowem i Wrocławiem – również pretendującym do pierwszeństwa w rankingu. W końcu okazało się, że najcieplejszym miejscem w Polsce jest Tarnów, a w nim – jedno ze wzgórz w parku księcia Sanguszki.

Miasto słusznie więc prezentowane jest jako „polski biegun ciepła”, co potwierdził Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej w opracowanej niedawno „Charakterystyce wybranych elementów klimatu Tarnowa” opierającej się na danych ze stacji meteorologicznej IMGW w Tarnowie z lat 1977-2006.

Tarnowskie Centrum Informacji wykorzystało ten wabik miasta i wprowadziło do swojej oferty nowy gadżet promocyjny. To plastikowa poduszeczka o wymiarach 10 x 10 cm zawierająca specjalny żel, który po przełamaniu zatopionej w nim blaszki rozgrzewa się. Gadżet jest wielokrotnego użytku – kiedy ostygnie, wystarczy go gotować przez kilka minut, by móc znów cieszyć się legendarnym ciepłem z Tarnowa. Idealny dla sportowców, turystów, podróżnych, wędkarzy, myśliwych, motocyklistów… Pomysłodawcą i autorem projektu graficznego jest Krzysztof Gzyl z TCI.

Zapraszamy do konkursu na najbardziej oryginalny pomysł wykorzystania ciepła z Tarnowa. Dziesięć najlepszych propozycji przysłanych do końca kwietnia ciepło nagrodzimy – zachęcają na stronie internetowej TCI pracownicy Centrum podając adres kontaktowy dla chętnych podzielenia się swoimi pomysłami: centrum@it.tarnow.pl Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Gratulujemy!

 

 

 

Program przyznawania certyfikatów „Czysta Turystyka”, „Przyjazny Rowerom”, „Zielone Biuro” oraz „LCAE” i „Zielona Flaga” ruszył w styczniu 2009 roku. Certyfikaty nadawane są przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska obiektom (firmom, szkołom, obiektom turystycznym i innym), które znajdują się wzdłuż Zielonych Szlaków – Greenways i spełniają określone kryteria. Program jest w całości finansowany z grantów Norweskiego Systemu Finansowego oraz Mechanizmu Finansowego Europejskiego Programu Gospodarczego.

„Przyjazny rowerom” (Bike Friendly) to krajowy system certyfikacji obiektów turystycznych i innych, które promują zrównoważony transport uwzględniający specyficzne potrzeby rowerzystów i turystów rowerowych. TCI jest również posiadaczem tego certyfikatu.

Certyfikat „Czysta turystyka” przyznawany jest małym i średnim firmom sektora turystycznego świadczącym usługi noclegowe (hotele, pensjonaty, domy wczasowe, schroniska), gastronomiczne (restauracje, bary, karczmy itp.), agroturystyczne oraz inne usługi turystyczne. Certyfikat przyznaje Fundacja Partnerstwo dla Środowiska w ramach Programu Czysta Turystyka (CT), którego celem jest podnoszenie konkurencyjności firm z branży turystycznej poprzez podejmowanie działań w zakresie ochrony środowiska oraz dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego. Program CT powstał w wyniku rosnących potrzeb dostosowania się przedsiębiorstw z branży turystycznej do trendów i standardów europejskich i światowych w gospodarce turystycznej.

 

Aktualności Turystyczne, 22-03-2010, http://www.aktualnosciturystyczne.pl/informacja-turystyczna/nienasyceni-lowcy-nagrod-i-tworcy-hitow-promocyjnych/

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej