Tarnów na ITB Berlin – popularna „Tarninówka”
Tarnów promował przede wszystkim Stare Miasto jako Perłę Renesansu, miasto wielokulturowe (ślady po Żydach, Cyganach, Węgrach, Ukraińcach), Muzeum Diecezjalne ze swoimi zbiorami pochodzącymi z kościółków drewnianych rozsianych po całej wschodniej i południowej Małopolsce (mało kto wie, że w Tarnowie znajduje się oryginalny ołtarz z kościółka z listy UNESCO z Lipnicy Murowanej) oraz turystykę aktywną (wędkarstwo, jeździectwo oraz wycieczki rowerowe i piesze po Pogórzu Ciężkowickim).
Specjalnie na tę imprezę został przygotowany folder w języku niemieckim zawierający najciekawsze atrakcje turystyczne Tarnowa i okolic. Dla gości z Niemiec, którzy zdecydowali się na przyjazd do Krakowa były ulotki niemieckojęzyczne z ofertą spędzenia jednego dnia bądź też weekendu w Tarnowie z dokładnym planem pobytu oraz orientacyjną ceną na przyjazd do Tarnowa z Krakowa (ceny wejściówek do muzeów, biletu kolejowego do i z Tarnowa oraz obiadu).
Zwiedzający targi chętnie brali plan miasta, puzzle, naklejki oraz najnowszy upominek z Tarnowa – herbatkę z tarniny „Tarniówkę”.
Ogromnym powodzeniem cieszył się konkurs wiedzy o Tarnowie w którym główną nagrodę – weekend w Tarnowie wygrał mieszkaniec Islandii.
Najczęściej padały pytania o noclegi, zabytki i dojazd do Tarnowa z Krakowa. Najbardziej pożądanym materiałem był plan Tarnowa z wykazem tarnowskich hoteli i restauracji. Dzięki silnej pozycji Krakowa takie ośrodki jak Tarnów, które leżą blisko małopolskiej stolicy, mają szanse rozwijać turystykę na swoim terenie.
Nie bez znaczenia ma bliskość lotniska Balice na którym lądują „tanie linie” i z którego dotarcie do Tarnowa samochodem zajmuje około 1,5 godziny a łączna podróż z lotniska do Krakowa miejskim autobusem a następnie pociągiem do Tarnowa prawie 2 godziny.
Targi ITB należą do największych i najważniejszych. Tegoroczną edycję odwiedziło ponad 160 tysięcy osób, połowa to pracownicy branży turystycznej.