Małopolska na targach w Berlinie

7 stycznia 2010 , Tagi: malopolska.pl

Region Małopolski prezentował swoją ofertę turystyczną na największych w Europie Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB 2007, które odbyły się w dniach 6 -11 marca w Berlinie.
Polskie stoisko narodowe zorganizowane przez Polską Organizację Turystyczną zdobyło I miejsce w kategorii “Europa” za najlepsze stoisko targowe. Polska na powierzchni ponad 1500 m2 zgromadziła prawie 100 wystawców.
Stoisko regionalne Małopolski tworzyli wspólnie – Województwo Małopolskie i Miasto Kraków, Miasto Tarnów, Miasto Oświęcim, Miasto Zakopane oraz Biuro Podróży Trip
z Zakopanego, laureat konkursu Odys 2006, za najlepszą własną ofertę w turystyce przyjazdowej do Małopolski. Województwo Małopolskie prezentowało się na wspomnianych targach po raz siódmy.
W roku bieżącym prezentacja Małopolski w Berlinie była przygotowana pod hasłem “Krakowiacy i Górale”. Żywy kontakt z regionalizmem zapewniała zakopiańska para ubrana w tradycyjne stroje góralskie, która częstując odwiedzających stoisko oscypkiem przybliżała “Małopolskie Smaki”.
Odwiedzających małopolskie stoisko interesowała głównie stolica regionu – Kraków. Niektórzy goście prosili także o rekomendacje innych atrakcji regionu, które mogliby włączyć do swojego programu pobytu. Z myślą o takich osobach został opracowany kieszonkowy przewodnik po wybranej ofercie kulturalnej Małopolski. Można w nim znaleźć opisy największych atrakcji turystycznych, niepowtarzalnych zabytków oraz szlaków dziedzictwa kulturowego Małopolski – Małopolska Trasa UNESCO, Szlak Architektury Drewnianej, Ścieżkami Jana Pawła II – jak również informacje o historycznych miastach, skansenach, zabytkowych wsiach i zabytkach techniki w Małopolsce.
W związku z rosnącym wśród Niemców zainteresowaniem polską ofertą uzdrowiskową, Województwo Małopolskie przygotowało również katalog na temat turystyki uzdrowiskowej w regionie, w którym przedstawiona jest oferta 11 miejsc w Małopolsce, do których warto wybrać się na “wyprawę po zdrowie i urodę”.
Podczas targów swoje atrakcje prezentowało również Miasto Tarnów. Tarnów – perła renesansu, ale również wyjątkowe miejsce, gdzie pod koniec lipca wyrusza w trasę jedyny w Polsce tabor cygański.
Na gości odwiedzających stoisko Małopolski czekało wiele miłych niespodzianek. Osoby biorące udział w konkursie mogły wygrać weekend dla 2 osób w Tarnowie, albo otrzymać miły upominek z regionu w postaci drewnianej małopolskiej owieczki, czekoladki z postaciami z małopolskich legend lub gadżetów z symbolami “Małopolskich Przysmaków”.
Rynek niemiecki jest dla Małopolski jednym z rynków priorytetowych. Główne cele przyjazdów Niemców do Małopolski to wypoczynek i zwiedzanie, stąd też kierunek prezentacji Małopolski podczas ITB Berlin. – Chcieliśmy przedstawić region tętniący życiem, zachwycający zabytkami i wspaniałą przyrodą, pełen miejsc do przeżycia niezapomnianych przygód, a przy tym region, w którym można poznać bliżej polską historię i tradycję – mówi dyrektor Departamentu Promocji, Turystyki i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Elżbieta Kantor. Pod tym kątem przygotowane zostały materiały promocyjne: “Odkryj Małopolskę – przewodnik po wybranej ofercie kulturowej” i “Małopolskie uzdrowiska – wyprawy po zdrowie i urodę”.
Z wyników badań ruchu turystycznego w Małopolsce, przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, wynika że w 2006 r. do Małopolski przyjechało około 10,9 mln gości (o 13,54 % więcej niż rok wcześniej),
w tym co czwarty odwiedzający przyjechał z zagranicy, dając w sumie ogólną liczbę odwiedzających zagranicznych 3 mln (wzrost o 25%). Badania wskazują także, ze Niemcy pozostają od kilku lat w grupie najchętniej odwiedzających Małopolskę gości zagranicznych.

www.malopolska.pl

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej