Łódź z certyfikatem Polskiej Marki Turystycznej
Projekt Polskie Marki Turystyczne popularyzuje miejsca, które warto odwiedzić w Polsce. Jego ideą jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów, które będą profesjonalnie zarządzane i promowane. Znak Polska Marka Turystyczna stał się prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a turyści krajowi i zagraniczni biorą go pod uwagę przy planowaniu swoich podróży.
Do rywalizacji w ramach II naboru, przeprowadzonego w 2021 r. stanęło 30 podmiotów. Kapituła projektu wyróżniła w konkursie także Góry Świętokrzyskie, Roztocze i Szlak aktywnej turystyki wodnej Czarnej Hańczy, Kanału Augustowskiego i Biebrzy „Cha-KA-Bi”.
Projekt Polskie Marki Turystyczne został opracowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną i zakłada stworzenie pakietów produktów turystycznych, tworzących jedną, spójną całość promowaną jako marka turystyczna. Został on także wpisany do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
Projekt został uruchomiony w 2018 roku, a pierwszymi laureatami, uhonorowanymi tytułem Polskiej Marki Turystycznej w 2019 roku, zostały Beskidy, Śląsk Cieszyński, Lublin, Kraina Lessowych Wąwozów i Toruń. Przyznano także sześć tytułów Polska Marka Turystyczna – kandydat, tym obszarom, które posiadają potencjał, aby stać się rozpoznawalną marką turystyczną. Należały do nich Jura Krakowsko-Częstochowska, Mazury Zachodnie, Ziemia Świętego Krzyża, Zamość, Szlak wokół Tatr oraz Puszcza Białowieska.
Więcej na: https://lodz.tvp.pl/58911081/lodz-z-certyfikatem-polskiej-markiturystycznej