Pokolenie Y w branży hotelarskiej

30 listopada 2016 , Tagi: hotelarstwo

Konferencja branży hotelarskiej Hotel Trend Poland & CEE, która rozpoczęła się 28 listopada w Warszawie to wydarzenie, które  gromadzi w jednym miejscu właścicieli, zarządy spółek operatorskich, kadrę zarządzającą hotelami, przedstawicieli firm deweloperskich i funduszy inwestycyjnych, oraz czołowych dostawców produktów i usług dla hotelarstwa i turystyki.

Podczas dwóch dni w dyskusjach panelowych, debatach i warsztatach biorą udział czołowi eksperci hotelowi z kraju i zagranicy, najbardziej uznani menedżerowie z wieloletnią, popartą sukcesami praktyką zawodową.

Jeden z paneli, poświęcony rozwojowi branży hotelarskiej w kontekście doboru profesjonalnej kadry rekrutującej się z tzw. pokolenia Y, prowadził Bartłomiej Walas, wiceprezes POT. Na temat jak efektywnie współpracować i wykorzystać mocne strony Millennialsów w rozwoju hotelu debatowali:

  • Renata Antos-Rowińska – Ekspert Wiodący w projekcie „Partnerstwo na rzecz kształcenia zawodowego” w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie,
  • Witold Ignatowski – Prezes Zarządu, Hotele De Silva,
  • Miłosz Stanisławski – Dyrektor Generalny Sound Garden Hotel,
  • Dorota Trojanowska – Partner w Zespole Doradztwa Personalnego – TPA Poland,
  • Lidia Wiszniewska – Dyrektor Generalny hotelu Radisson Blu w Krakowie,
  • Dariusz Pałęcki  współtwórca  Polish Travel Quo Vadis i systemu rezerwacyjnego odkryjpolske.pl

    W czasie debaty wskazywano na trudności wynikające często ze słabego przygotowania do pracy w hotelarstwie absolwentów szkół turystycznych oraz różnice pokoleniowe i wynikające z nich trudności we wzajemnych relacjach. Miłosz Stanisławski, dyrektor Generalny Sound Garden Hotel podkreślał, że pokolenie Y czyli tzw. Millennials charakteryzuje się większą świadomością marki osobistej a od pracodawcy oczekuje nie poleceń ale raczej inspiracji. Zdaniem Doroty Trojanowskiej pokolenie Y, to ludzie, którzy wiedzą czego chcą i mają często idąc do pracy bardzo konkretny plan rozwoju zawodowego.

    W podsumowaniu debaty znalazły się wnioski, że pokolenie Y pokazuje brak na polskim rynku firm wiedzących jak skutecznie wzmocnić działania employer branding przy pomocy marek osobistych pracowników. Świadomość potrzeby budowania wiarygodnej i ciekawej marki osobistej oraz późniejsze przełożenie marek osobistych pracowników na markę pracodawcy jest jeszcze w Polsce nową dziedziną.

 

Więcej na:

 

http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/pokolenie-y-w-branzy-hotelarskiej

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej