Warto inwestować w personel hotelowy
Chcąc uniknąć nadmiernej rotacji hotelarze coraz staranniej podchodzą do selekcji pracowników, korzystają z usług zewnętrznych firm lub, w przypadku dużych sieci hotelowych, z wewnętrznego działu HR.
Wyniki sprzedażowe i opinie o hotelu zależą w dużej mierze od pracowników, a zwłaszcza personelu pierwszoliniowego, który ma bezpośrednią styczność z gościem. Jednocześnie branżę hotelarską charakteryzuje dość duża rotacja pracowników. Nie wpływa to pozytywnie na wizerunek i działanie przedsiębiorstwa. Odejście członka personelu bywa kosztowne dla firmy, związane jest z czasem, rekrutacją i szkoleniem kandydata na jego miejsce. Dodatkowo, w przypadku gdy pracownik osiągał dobre wyniki, był lubiany i doceniany przez klientów, dochodzą koszty pośrednie, czyli niewykorzystane możliwości i utracone przyszłe przychody hotelu. Nowa osoba zatrudniona na jego miejsce potrzebuje czasu na wdrożenie się w pracę zespołu i poznanie specyfiki danego miejsca.
Więcej na: http://www.waszaturystyka.pl/3395-warto-inwestowac-w-personel-hotelowy