Upadłość Orbisu – Miejski Rzecznik Konsumentów informuje:

4 października 2010 , Tagi: wydarzenia

W związku ze zgłoszoną w dniu 29 września 2010 r. do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego inforrmacją Polskiego Biura Podróży Orbis Sp. z o.o., iż z dniem 28 września br. biuro złożyło wniosek o upadłość, Miejski Rzecznik Konsumentów w Tarnowie informuje, że Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego jest zobowiązany na mocy ustawy o usługach turystycznych do zapewnienia turystom powrotu do kraju.

Zarówno powroty turystów do kraju, jak i roszczenia osób, które wykupiły wycieczki, a z nich nie skorzystały będą pokrywane i wypłacane przez firmę ubezpieczeniową do kwoty gwarancji ubezpieczeniowej (ponad 6 mln zł).

Z powyższej kwoty w pierwszej kolejności zostaną opłacone koszty powrotu klientów Biura Podróży PBP Orbis Sp. z o. o. do Polski, a jeżeli pozostała kwota będzie niewystarczająca na zwrot wszystkich wpłat wniesionych przez klientów, wpłaty obniżone zostaną proporcjonalnie do wysokości pozostałej sumy.

Zgłaszając roszczenie, prosimy o dostarczenie poniższych wymaganych dokumentów:

a) kopia umowy o świadczenie usług turystycznych zawartej pomiędzy Biurem Podróży a poszkodowanym,

b) kopia dowodu wpłat (np. wyciąg bankowy, pokwitowanie),

c) kopia dowodu osobistego osoby poszkodowanej poświadczona za zgodność z oryginałem (poświadczenie może być dokonane przez pracodawcę, pracownika agencji turystycznej, pracownika SIGNAL IDUNA, urząd miejski, itp.)

d) formularz zgłoszenia roszczenia z gwarancji ubezpieczeniowej

Roszczenia należy przesyłać na adres:

Biuro Szkód i Świadczeń
SIGNAL IDUNA Polska TU S.A.
ul. Jasna 14/16a
00-041 Warszawa

Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-17.00

 

Uwaga!: Termin zgłaszania roszczeń upływa 31 grudnia 2010 r.

Szczegóły oraz stosowny formularz zgłoszenia szkody z gwarancji ubezpieczeniowej, zajdują sie na stronie internetowej: http://www.mazovia.pl/

Informujemy, że klienci biura mogą uzyskać informacje pod warszawskim numerem telefonu (22) 59 79 523, (22) 59 79 552, (22) 59 79 520.

Mieszkańcy Miasta Tarnowa stosowne informacje i pomoc mogą również uzyskać w Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Tarnowie, ul. Goldhammera 3, tel.: (14) 6882850 i 6882851. Pozostali konsumeci u właściwych ze względu na adres zmieszkania rzeczników konsumentów.

 

Info: Miejski Rzecznik Praw Konsumenta w Tarnowie, 04-10-2010

 

 

 

 

 

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej