Tarnowski dworzec: perony znów pod dachami

4 listopada 2016 , Tagi: infrastruktura , kolej

W najbliższy poniedziałek (7 listopada) kolejarze rozpoczną prace przy budowie zadaszeń nad drugim i trzecim peronem tarnowskiej stacji. Kilka dni temu zakończyli remont przejścia podziemnego pod peronami i otworzyli je dla podróżnych. Dzięki temu znów można szybko i łatwo dojść bezpośrednio z peronów do budynku dworca.

Budowa zadaszeń nad peronami będzie ostatnim etapem modernizacji tarnowskiej stacji.  Jak  informuje odpowiedzialna za przebieg prac spółka Polskie Linie Kolejowe S.A. – to największa przebudowa od czasu uruchomienia kolei w Tarnowie. Kolejarze całkowicie przebudowali perony, zmodernizowali tory i urządzenia, umożliwiające ruch pociągów. Podczas prowadzenia części prac, przez kilka ostatnich miesięcy, przejście pod peronami było częściowo zamknięte. Nie można było dojść nim do budynku dworca, podróżnym wyznaczono przejście górą, bezpieczne, ale dłuższe. Na tablicy wewnątrz dworca kolejarze informowali, że czas dojścia z budynku na perony może wynieść nawet od ośmiu do dziesięciu minut. Teraz, po otwarciu przejścia, wystarczą dwie, trzy minuty. Przejście jest już czynne, wciąż jeszcze trwa przebudowa peronu numer jeden – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PLK S.A. i dodaje, że ma się ona zakończyć z początkiem 2017 roku. Na peronach numer dwa i trzy zostaną zbudowane wiaty, chroniące podróżnych przed słońcem i deszczem, staną tam też elektroniczne tablice, informujące o przyjazdach i odjazdach pociągów oraz ławki, zainstalowane zostanie oświetlenie. Na peronie pierwszym, podobnie jak na pozostałych, powstanie winda. Modernizacja stacji kolejowej w Tarnowie trwa od 2013 roku. Przypomnijmy, że również budynek tarnowskiego dworca przeszedł kapitalny remont, zakończony w 2010 roku i odzyskał wygląd sprzed ponad stu lat. Stacja w Tarnowie jest przebudowywana w ramach modernizacji linii kolejowej E 30, łączącej Kraków z Rzeszowem. Obejmuje modernizację blisko 140 kilometrów torów oraz przebudowę i budowę 139 wiaduktów, mostów i estakad. To jedna z większych inwestycji kolejowych w Polsce.

http://www.tarnow.pl/Miasto/Aktualnosci-tarnowskie/Tarnowski-dworzec-perony-znow-pod-dachami

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej