Rio de Janeiro ma ciekawy pomysł na promocję z wykorzystaniem kodów QR
Choć kody QR są obecnie jedną z najgorętszych technologii, dla celów turystycznych wykorzystywane są raczej rzadko, a szkoda. Może przykład Rio de Janeiro będzie inspiracją?
ody QR (ang. Quick Response – szybka odpowiedź) to rodzaj kwadratowego kodu kreskowego, który wykorzystuje się do zapisywania różnego rodzaju danych na paczkach, produktach i tym podobnych nośnikach. System rozpowszechnił się dzięki nowoczesnym telefonom komórkowym, smartfonom, które po zainstalowaniu odpowiednich aplikacji potrafią odczytać informacje zawarte w kodzie.
W turystycznej promocji wykorzystywane są stosunkowo rzadko. Zmienić może to przykład Rio de Janeiro, która za ich pomocą chce się promować. Najciekawszy jest jednak sposób i miejsce montażu kodów.
Kody QR umieszczone zostały pod stopami turystów. Wykonane zostały z granitu, a proces produkcji był sporym wyzwaniem, o czym przekonać można się z poniższego filmu. Miasto planuje umieszczenie 30 takich instalacji.
http://dziennikturystyczny.pl/2013/01/rio-de-janeiro-qr-kody/