Wino na biegunie

29 sierpnia 2012 , Tagi: Turystyka24h.pl

Przez cały tydzień do piątku 31 sierpnia, w tarnowskich restauracjach będzie można degustować wina z różnych stron świata. Codziennie w innym lokalu – codziennie kuchnia innego kraju i pochodzące z niego wina: węgierskie, mołdawskie, rumuńskie, hiszpańskie, włoskie, ale także krajowe, w tym pochodzące z winnic położonych nieopodal miasta. Tydzień degustacji wieńczyć będą dwie imprezy towarzyszące tj. Festiwal Wina oraz Festiwal Nalewek i Miodów Pitnych na Rynku (31 sierpnia -2 września).
Inicjatorami przedsięwzięcia są Tarnowska Organizacja Turystyczna oraz Tarnowskie Centrum Informacji, a jego organizacja jest możliwa dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Tarnowa. – Poprzez Dionizja chcemy wesprzeć odradzającą się na ziemi tarnowskiej uprawę winorośli i produkcję wina, kojarzoną teraz przede wszystkim z krajami południowymi – mówi Jan Czaja, prezes Tarnowskiej Organizacji Turystycznej. – A przy tym promować lokalne nalewki i miody pitne wyrabiane zgodnie ze starą polską tradycją – dodaje Jan Czaja.
Jak podkreślają organizatorzy, pomysł Dionizji to jednak coś więcej, niż tylko pomysł na kolejną imprezę w mieście. – Chcemy, by z czasem Dionizje stały się ważnym produktem turystycznym Tarnowa, który będzie przyciągał gości najpierw z regionu, a później także z całego kraju – deklaruje Marcin Pałach, dyrektor Tarnowskiego Centrum Informacji. – Turystyka jako bardzo obiecujący sektor gospodarki jest szansą dla Tarnowa: chodzi o dochody mieszkańców i miasta, miejsca pracy, zarobek przedsiębiorców – dodaje dyrektor Pałach.

Na uwagę zasługuje też nietypowa forma promocji nowego tarnowskiego wydarzenia. Dionizje będzie bowiem reklamował krótki film video, opublikowany w Internecie i rozpowszechniany na zasadzie wirusowej. Filmik ma nieco tajemniczą fabułę i z pewnością zaskoczy widzów. – Mechanizm marketingu wirusowego, a w takiej kategorii mieści się spot Dionizji, sprowadza się do tego, że internauci stają się swego rodzaju dystrybutorami filmu – przesyłając sobie nawzajem linki, publikując je na swoich blogach, stronach czy profilach w serwisach społecznościowych – wyjaśnia Artur Żyrkowski z Agencji Promocji Miast i Regionów, która zrealizowała spot. – Ale żeby tak się stało, film wirusowy nie może być zwykłym spotem reklamowym. Musi przyciągnąć uwagę, zaskoczyć, czasami nawet wywołać szok czy kontrowersje. Bo tylko wtedy ma szansę rozprzestrzenić się po sieci – jak wirus – tłumaczy Żyrkowski. Spot video można obejrzeć m.in. pod adresem http://youtu.be/O4Oa4vn_26I. Program Wielkich Tarnowskich Dionizjów można nahttps://www.it.tarnow.pl/index.php/pol/Atrakcje/Aktualnosci/Wielkie-Tarnowskie-Dionizje orazhttp://tot.tarnow.pl/dionizje/

Turystyka24h.pl, 29-08-2012,

http://www.turystyka24h.pl/turystyczne_wino-na-biegunie-4023.html

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej