Tarnowskie Centrum Informacji

7 stycznia 2010 , Tagi: Innowacyjnystart.pl

Niewątpliwe ważnym czynnikiem jest ciągła obserwacja zmian zachodzących w trendach, upodobaniach klientów. Konkurencyjność branży bardzo często określają zdolności innowacyjne, prowadzące do trwałej rentowności i silnej pozycji konkurencyjnej. Procesy innowacyjne prowadzą do poszerzenia oferty i wprowadzenia nowych usług na rynek co wpływa na poziom zainteresowania. Ważnym atutem jest dostosowanie się jednostek działających w tej branży do przyjmowania nowinek technologicznych i rozwiązań innowacyjnych, ciągłe doskonalenie usług, poszerzanie ich zakresu oraz asortymentu.
Poziom innowacyjności podnosi niewątpliwie atrakcyjność regionu. Tarnowskie Centrum Informacji (TCI) powstało 2 listopada 1999 roku w Tarnowie dzięki dotacji Programu Tourin PHARE Unii Europejskiej oraz pomocy Gminy Miasta Tarnów. Działalność swoją wiąże przede wszystkim ze wspieraniem rozwoju lokalnego rynku turystycznego w regionie tarnowskim. Planowanie rozwoju regionalnego rynku turystycznego, lokalne wspieranie prac Polskiej Organizacji Turystycznej, działania promocyjne na rzecz rozwoju turystyki w regionie, stworzenie fachowej oferty turystycznej to główne cele TCI.
W ramach działalności innowacyjnych TCI można wyróżnić stworzenie regionalnego systemu informacji o rezerwacji miejsc oraz kierowanie systemem informacji wizualnej Tarnowa i regionu. Turystyka niewątpliwie podlega ciągłej ewolucji, główną przyczyną tych zmian są wymagania turystów. Rozwój technologii informatycznych stanowi poważny krok w stronę rozwoju turystyki. Dlatego bogato rozbudowana strona internetowa przyczynia się do poszerzania oferty i zaistnienia w branży turystycznej. Podyktowane jest to miedzy innymi wzrostem stopy życiowej oraz wymagań konsumentów na runku usług turystycznych.
TCI jest jednostką stawiającą na innowacyjne działania, dlatego swoim partnerom gotowym do współpracy proponuje: pomoc i doradztwo w rozwijaniu, przedsięwzięć turystycznych, organizację szkoleń w dziedzinie praktycznego zarządzania turystyką, organizowanie wspólnych kampanii promocyjnych w tym targów, poszukiwanie źródeł finansowania przedsięwzięć turystycznych, pośrednictwo w sprzedaży biletów na imprezy turystyczne i kulturalne oraz organizację i obsługę lokalnych wydawnictw turystycznych.
TCI w swojej ofercie posiada również: wynajem pokoi hotelowych, organizowanie i obsługę szkoleń i konferencji, publikacje związane z turystyką, pamiątki i gadżety z Tarnowa, wynajem projektora multimedialnego, wypożyczalnię rowerów. W TCI można dostać bezpłatne materiały informacyjno-promocyjne na temat regionu tarnowskiego. Są one wydawane w różnych językach m.in.: angielskim, niemieckim, węgierskim, rosyjskim, francuskim i hiszpańskim, również w niespotykanych językach jak: duński niderlandzki, szwedzki. Oprócz kompleksowej informacji, można otrzymać dodatkowo bezpłatne materiały (wydawane przez TCI, MOT, Urząd Marszałkowski, POT), na temat atrakcji turystycznych, muzeów, restauracji oraz hoteli.
Prężny wzrost rynku internetowego w Polsce skłania coraz większą liczbę firm do wykorzystywania tego medium w swojej działalności. Potocznie można powiedzieć, że od Internetu nie ma ucieczki dlatego tak ważne jest ciągłe poszerzanie i unowocześnianie strony internetowej. Ciągłe doskonalenie portalu internetowego wiąże się z samym rozwojem turystki. Jednym z udogodnień innowacyjnych w TCI jest dostęp do darmowego stanowiska internetowego oraz dostępność kilku wersji językowych portalu internetowego (polskiej, angielskiej, niemieckiej i włoskiej). Centrum od kilku lat promuje region tarnowski na najważniejszych krajowych i zagranicznych targach turystycznych.
Do sukcesów TCI można zaliczyć Dyplom Marszałka Województwa Małopolskiego za wkład w rozwój i promocję turystyki w Województwie Małopolskim w 2007 roku dla Tarnowskiego Centrum Informacji. Krynica, Konkurs na najlepsze centrum informacji turystycznej w 2006 roku, II miejsce dla Tarnowskiego Centrum Informacji Poznań 2006, Grand Prix dla Tarnowa w plebiscycie Wielkie Odkrywanie Małopolski Polska Organizacja Turystyczna, Województwo Małopolskie, Małopolska Organizacja Turystyczna, Gazeta Krakowska, TVP 3 Kraków i Radio Kraków Małopolska Lipnica Wielka, październik 2005.
Cechą dzisiejszego rynku turystycznego jest nieustanny wzrost wymagań, potrzeb i świadomości konsumentów, postęp w zakresie jakości ofert, a także nasilająca się konkurencja wśród podmiotów świadczących usługi turystyczne, a TCI jest właśnie taką jednostką, która rozumie główną ideę informacji turystycznej i wspiera jej inicjatywy przy każdej okazji. Niepowtarzalny, piękny i niewiarygodnie bogaty – takie określenia pojawiają się często, gdy mowa o powiecie tarnowskim. Poniższe dane statystyczne jak najbardziej potwierdzają to określenie.
MARTA ŚLĘZAK
mslezak@tarr.tarnow.pl
Tarnowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
www.tarr.tarnow.pl

Innowacyjny Start nr 1 (7)

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej