Przygotowania do sezonu turystycznego – Raport TCI

15 kwietnia 2010 , Tagi: InTARnet.pl

 

Ruch turystyczny, baza noclegowa i gastronomiczna

Choć nie są jeszcze znane dane GUS-owskie (wszystkie dane statystyczne z całego kraju dotyczące turystyki, przetwarza US w Rzeszowie i znane są one dopiero po blisko 6 miesiącach) – to według wstępnych danych TCI w całym roku 2009 Tarnów odwiedziła przybliżona do 2008 r. liczba osób (ok. 475 000 osób, z czego ponad 50% w sezonie letnim). O ile globalna liczba turystów się nie zmieniła, to widoczny jest spadek turystów zagranicznych o ok. 10-15% w porównani do roku 2008. Jest to tendencja ogólnoświatowa spowodowana m.in. kryzysem gospodarczym. Jak czytamy w informacji, pocieszające jest natomiast iż liczba obcokrajowców, którzy do Tarnowa i regionu zawitali statystycznie wydłużyła pobyt. Nie bez znaczenia jest fakt, iż turyści krajowi chętnie do nas przyjeżdżają. To potwierdza lansowana od kilku lat „moda na Tarnów”.

 

Tarnowskie obiekty noclegowe oferują relatywnie niewielką liczbę miejsc noclegowych. Według danych Tarnowskiego Centrum Informacji liczba “łóżek” dostępnych dla turystów, z uwzględnieniem obiektów sezonowych oraz oferujących mieszkania dla pracowników i studentów, wynosi 1004. Występują tutaj różnice pomiędzy danymi TCI, a tymi przedstawianymi przez Urząd Statystyczny – w oficjalnych informacjach pojawiają się dane pomiędzy 550 a 600 łóżek. W mieście są zaledwie dwa obiekty, które są w stanie przyjąć jednorazowo zorganizowaną grupę podróżującą dwoma autokarami (hotele: Cristal Park i Tarnovia). Ogranicza to znacząco możliwość pozyskania turystów, klientów biur turystycznych, dla których nocleg w Tarnowie mógłby być alternatywą dla drogiego Krakowa. Z kolei jedynym hotelem czterogwiazdkowym jest Bristol.

 

Wśród lokali gastronomicznych dominują, oferujące dania typu “fast food”, w tym pizze i kebab, lokale o niewielkiej powierzchni, bez obsługi kelnerskiej. Zlokalizowane są najczęściej w ciągach komunikacyjnych, łatwo dostępne dla turystów. Znaczącą zmianą jest likwidacja baru McDonald’s, którego jednak zastąpił nowy „fast food”. Bez zaskoczenia przyjęliśmy pojawienie się i upadek restauracji sushi, która przez kilka miesięcy funkcjonowała na ul. Żydowskiej. Tarnów nie jest jednak jeszcze gotów na taką ekstrawagancję. Zwłaszcza w cenach, które w Polsce są rażąco wysokie w porównaniu do cen na zachodzie Europy.

 

Osobną kategorię stanowią lokale oferujące tradycyjne dania kuchni polskiej, których większość stanowią dawne bary mleczne. Ceny oraz jakość serwowanych potraw stanowią alternatywę dla przygotowania posiłków w domach, spełniając funkcję m.in. stołówek studenckich. Restauracje z pełną obsługą kelnerską to najbardziej ekskluzywna część bazy gastronomicznej. Oferują głównie dania kuchni polskiej oraz wybór potraw kuchni świata. Funkcjonują także lokale z przewagą jednego typu kuchni, przede wszystkim chińskiej, lecz także indyjskiej i rosyjskiej. Niestety jedyna restauracja oferująca oryginalne dania kuchni romskiej zlikwidowała działalność.

 

W 2009 roku aktywność restauracji walczących o pozyskanie klientów oraz budowę wizerunku nie malała. Coraz bardziej wymyślne menu, kuchnie prowadzone przez wysokiej jakości specjalistów z doświadczeniem zdobywanym w renomowanych polskich restauracjach. Z drugiej strony niektórzy właściciele lokali gastronomicznych inwestują w absolwentów tarnowskiej szkoły gastronomicznej, sponsorując ich dodatkowe szkolenia, udziały w ogólnopolskich konkursach oraz dając im zatrudnienie. Kontynuowana jest współpraca z ludźmi kultury, umożliwiając im prezentację swoich prac oraz angażując się w projekty artystyczne. Dzięki temu funkcjonują cykliczne imprezy, kojarzone jednoznacznie z lokalem, jak na przykład “Jazzowe czwartki” czy też wystawy prac plastycznych tarnowskich artystów. Tego typu działania stanowią dodatkowy magnes dla turystów poszukujących unikatowych miejsc.

 

Ważną, szczególnie w przypadku turystów młodych, cechą specyficznego tarnowskiego klimatu jest koncentracja pubów i kawiarenek w obrębie starego miasta. Wprawdzie kilka lokali zostało w 2009 roku zamkniętych, kilka zmieniło właścicieli, lecz jednocześnie kilka lokali otwarło swe podwoje. Są to zarówno lokale typowo barowe, jak i takie, które w swojej ofercie mają różnego rodzaju ofertę rozrywkową – od imprez z DJ-ami, przez karaoke, po występy zapraszanych zespołów zarówno miejscowych, jak i przyjezdnych.

 

Komunikacja i usługi

Połączenia drogowe Tarnowa, szczególnie w kierunku północ – południe, są niedrożne. Istniejące drogi są nieprzystosowane do rzeczywistego natężenia ruchu, a jakość ich nawierzchni stwarza zagrożenie dla użytkowników. Najgorzej przedstawia się sytuacja na drodze krajowej nr 73 w kierunku Kielc i Warszawy. Natomiast znaczącej poprawie uległ komfort podróży do Krakowa, stolicy województwa. Dojazd do rogatek Krakowa nawet w godzinach szczytu zajmuje nie więcej niż 60, 70 minut. Intensywnie rozwija się prywatny transport. Ponadto Tarnów posiada połączenia autobusowe z większością dużych miast w Polsce, jak również z wieloma miastami poza granicami Polski. Jest to możliwe dzięki położeniu miasta na trasie przejazdu wielu firm oferujących połączenia autokarowe z zagranicą. Coraz więcej firm turystycznych korzysta z wyznaczonych staraniem TCI miejsc parkingowych dla autokarów. Mimo to w Tarnowie nadal brakuje parkingu dla autokarów z prawdziwego zdarzenia. W roku 2006 na wniosek Tarnowskiego Centrum Informacji został oddany parking (plac postojowy) dla ok. 2 autokarów na ulicy Cichej (przy Wątoku, poniżej WKU). TCI kolejny raz podnosi zatem kwestię utworzenia w centrum miasta parkingu dla ok. 4 – 5 autokarów wraz z zapleczem (ławeczki ze stolikami, plan Tarnowa, toalety). Innym problemem zgłaszanym do TCI jest wysokość wiaduktów w mieście. Autokary są coraz to większe (wyższe) i niekiedy kierowcy muszą łamać przepisy ograniczające wysokość, aby przejechać pod wiaduktem. Dotyczy to wiaduktów przede wszystkim na ul. Krakowskiej i Czerwonej nie wspominając o specyfice ul. Tuchowskiej. Ten problem dotyka również samochody ciężarowe – tiry.

 

Alternatywą dla podróży drogowej jest kolej. Tarnów ma doskonałe połączenie z Krakowem i Rzeszowem, które umożliwiają dotarcie do obu miast w czasie około jednej godziny (z roku na rok czas podróży się jednak wydłuża). Ważny jest również fakt, iż z Tarnowa na lotnisko Balice można pociągiem przejechać przesiadając się tylko na krakowskim dworcu a czas przejazdu waha się od 1,5 do 2 godzin (czyli zbliżony czas przejazdu samochodem w dzień).

 

Jak czytamy w informacji, wiedza merytoryczna przewodników PTTK jest oceniana wysoko, natomiast poważnym problemem jest niedobór osób potrafiących posługiwać się językiem obcym zwłaszcza osób, które byłyby dostępne „na telefon”. Dlatego w przypadku małych grup (do 10 osób) lub turystów indywidualnych z zagranicy roli przewodnika podejmują się pracownicy Centrum. Pod koniec 2009 roku w oddziale PTTK „Ziemi Tarnowskiej” rozpoczął się kurs, po którym przewodnik uzyska uprawnienia przewodnika terenowego honorowanego na mniejszym obszarze, tj. na terenie powiatów: tarnowskiego, brzeskiego, dąbrowskiego, południowej części bocheńskiego i części dębickiego oraz miasta Tarnowa. Słuchaczami kursu jest ponad 20 osób w tym dwóch pracowników Tarnowskiego Centrum Informacji. Planowane zakończenie kursu i egzamin – październik 2010.

 

Pewnym rozwiązaniem w tym względzie są audioprzewodniki. Obecnie TCI dysponuje 20 odtwarzaczami. Kilkanaście z nich zostało użyczonych nieodpłatnie tarnowskim hotelom.

 

Wydawnictwa i nie tylko…

TCI posiada płatne i bezpłatne publikacje o mieście i regionie w formie zarówno drukowanej, jak i elektronicznej. Podstawowy folder promocyjny „Tarnów i region” dostępny jest w wersjach językowych polskiej, angielskiej, niemieckiej, francuskiej, włoskiej, węgierskiej oraz ukraińskiej. W finansowaniu folderu partycypują podmioty z branży turystycznej. W okresie styczeń 2009 – marzec 2010 TCI wydało ponad 167 tysięcy różnego rodzaju materiałów! W lutym 2010 r. TCI wydało aktualizację z dodrukiem wersji polskiej i węgierskiej. W sumie w 2009 roku wydanych zostało 12 000 sztuk folderu w polskiej wersji językowej, 8 000 sztuk folderu w wersji angielskiej oraz po 6 000 sztuk folderu w wersjach niemieckiej i ukraińskiej. W pierwszym kwartale 2010 r. światło dzienne ujrzało 10 000 sztuk folderu w języku polskim oraz 3 000 sztuk folderu w języku węgierskim. Obecnie TCI pracuje nad dodrukiem wersji niemieckiej, włoskiej i francuskiej. Jak czytamy, „każde wznowienie jest aktualizowane i uwzględnia sugestie turystów. Szczególnie ważna jest aktualizacja informacji istotnych, które niestety często ulegają zmianie. Taka sytuacja miała miejsce w przypadku chwytliwego promocyjnie, lecz niestety niedochodowego dla właścicieli przedsięwzięcia, jakim była restauracja Ke-Moro. Coroczny dodruk folderów i ulotek umożliwia nam elastyczne reagowanie na tego typu zmiany.”

 

Uzupełnieniem folderu są m.in. ulotki tematyczne – 13 różnych ulotek, z których 7 w polskiej wersji językowej zostało wznowionych w marcu bieżącego roku. Jedna ulotka – „Hotele w Tarnowie” jest całkowicie nowym projektem. Aktualnie TCI posiada następujące tytuły:

  • „Tarnów w 300 minut” – wersje: polska, angielska, niemiecka, francuska, węgierska, włoska
  • „Tarnów w 3 dni” – wersje: polska, angielska, niemiecka, francuska, węgierska, włoska
  • „Tarnów dla najmłodszych” – wersje: polska, angielska, niemiecka, węgierska,
  • „Tarnów dla aktywnych” – wersje: polska, angielska, niemiecka, węgierska,
  • „Konferencje w Tarnowie” – wersja tylko polska; jako materiał dla firm zajmujących się organizowaniem szkoleń, konferencji,
  • „Sanktuaria” – wersja polska, angielska i niemiecka,
  • „Urok małych miasteczek” – wersja polska, angielska i niemiecka,
  • „Tarnów, Miasto od 1330 roku” – wersja polska,
  • „Kultura żydowska” – wersja polska, angielska i niemiecka,
  • „Architektura drewniana” – wersja polska, angielska i niemiecka,
  • „Cmentarze z I wojny światowej” – wersja angielska i niemiecka,
  • „Hotele w Tarnowie” – wyłącznie polska wersja językowa.

 

Ponadto w listopadzie dodrukowany został w nakładzie 20 tys. sztuk Plan miasta Tarnowa i 16 widokówek „Tarnów”.

 

Przygotowując się do nowego sezonu, Tarnowskie Centrum Informacji wydało również kilka nowych gadżetów, w tym kubki z wizerunkiem pomnika Władysława Łokietka, zakładkę – spinacz magnetyczny do książki (produkt ten został wyróżniony nagrodą Mediów Branżowych w Konkursie GIFT OF THE YEAR 2008), z tym samym motywem oraz „ciepło z Tarnowa”.

 

Kolejne ułatwienia dla turysty w punkcie IT to dostęp do internetu, wypożyczalnia audioprzewodników i rowerów (10 sztuk rowerów typu miejsko – górskiego odpowiednie na trasy zarówno po mieście, jak i na szlaki rowerowe po Pogórzu Ciężkowickim); zainteresowani mogą również obejrzeć filmy promujące Tarnów i region, istnieje możliwość przechowywania bagażu, zaś od tego roku toalety dotychczas służące pracownikom TCI będą ogólnodostępne, na zasadach toalet publicznych. TCI nie będzie jednak za tę usługę pobierać żadnych opłat.

 

Warto podkreślić, że etatowi pracownicy Centrum udzielają informacji w języku polskim, angielskim, niemieckim, włoskim oraz francuskim.

 

Ponadto z początkiem marca uruchomiony został nowy portal internetowy – zmieniono nie tylko szatę graficzną i sposób nawigacji; serwis przeszedł diametralną odnowę technologiczną, wdrożony został bowiem w jednym z najlepszych systemów zarządzania treścią – eZ Publish (oprogramowanie Open Source). Docelowo wszystkie wersje językowe: angielska, niemiecka, francuska, włoska, ukraińska i węgierska funkcjonować będą w nowym systemie. Wszystkie te prace prowadzone są przez osoby zatrudnione w TCI, nie korzystamy z usług osób i firm zewnętrznych. TCI posiada przy tym kilka domen, oprócz podstawowej www.it.tarnow.pl: www.go-tarnow.com, www.tarnow.travel oraz www.turystyka.tarnow.pl. Ponieważ w branży turystycznej (i nie tylko) domena .travel jest popularna i coraz więcej miast, regionów czy przedsiębiorstw turystycznych promuje swoje atrakcje poprzez nią, TCI również zdecydowało, iż główną domeną promocyjną atrakcji turystycznych miasta i regionu będzie www.tarnow.travel.

 

Ponadto, jak czytamy w informacji, od ponad 2 lat trwają rozmowy z PKP Dworce Kolejowe w sprawie utworzenia na tarnowskim dworcu punktu it. TCI jest w stałym kontakcie z przedstawicielem gospodarza – PKP Dworce Kolejowe, z firmą Cushman & Wakefield Polska Sp. z o.o zajmującą się komercjalizacją dworca oraz firmą architektoniczną z Białegostoku, która zajmuje się aranżacją hollu głównego, w którym jako wyspą na środku hollu będzie znajdował się punkt it. Zgodnie z zapewnieniami ze strony właściciela dworca, punkt powinien być czynny już w wakacje. W tymże punkcie odbywałaby się również sprzedaż publikacji i pamiątek z Tarnowa. Punkt czynny byłby w godzinach dostosowanych do potrzeb turysty przybywającego do Tarnowa koleją. Byłby to punkt całoroczny. W związku z tym punkt „budka” z ul. Dworcowej (róg Krakowskiej) byłby zlikwidowany. Natomiast warto przypomnieć, że dzięki dwuzmianowego systemu pracy oraz rotacyjnych dyżurów w weekendy i święta możliwe było przedłużenie godzin otwarcia punktu informacji w siedzibie TCI, do 12 godzin dziennie w dni robocze oraz 8 godzin w weekendy i święta w sezonie letnim (od maja do końca września). W pozostałych miesiącach Centrum czynne jest od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 18:00 oraz w soboty od 9:00 do 17:00. Wydłużenie godzin pracy TCI było odpowiedzią na oczekiwania turystów.

 

Udział w targach, wizyty studyjne i inne przedsięwzięcia

Promocja Tarnowa na zorganizowanych imprezach, zarówno w kraju, jak i za granicą stanowi ważny element działalności TCI. Wyjazdy na poszczególne wydarzenia przygotowywane są z uwzględnieniem zarówno rynków, których dotyczą, jak i oczekiwań odbiorców. To, co czyni stoisko atrakcyjnym, a jednocześnie wyjątkowym, to nadanie mu jednoznacznie „tarnowskiego” charakteru przez ekspozycję lokalnych „smaczków”. I tak na stoisku regionu tarnowskiego można było skosztować ekologicznych wędlin i chleba robionych tradycyjnymi metodami, zdegustować nalewki i wina. Zwiedzający mieli również możliwość wzięcia udziału w konkursach, w których główną nagrodą był pobyt w Tarnowie sponsorowany przez współpracujące z TCI hotele i restauracje. Tarnowskie Centrum Informacji bierze udział w największych imprezach targowych – od Toursalonu w Poznaniu, po targi w Austrii, Wielkiej Brytanii, we Włoszech, na Węgrzech, w Niemczech i we Francji. W tymże miejscu warto nadmienić, iż tegoroczna promocja Tarnowa w Berlinie była w większości opłacona ze środków zewnętrznych. Dzięki sfinansowaniu w 100% powierzchni wystawienniczej przez POT i zapewnieniu przez Małopolską Organizację Turystyczną i Województwo Małopolskie bezpłatnego dojazdu, miasto zaoszczędziło kilkadziesiąt tysięcy złotych. Promocja na tak dużą skalę możliwa jest dzięki ścisłej współpracy ze Starostwem Powiatowym w Tarnowie, miastem Kraków, MOT, Województwem Małopolskim i POT. Od 2009 roku targi krajowe dofinansowane są ze środków Województwa Małopolskiego, a zagraniczne z POT.

 

TCI prowadzi również wysyłkę próbek herbaty “Tarninówka” wraz z materiałami promocyjnymi o regionie – dla turystów spoza naszego regionu. W roku 2009 przesłanych zostało ponad 300 wysyłek z czego 1/3 to zagraniczne, a w pierwszych dwóch miesiącach 2010 roku już ponad 200 szt. Materiały promocyjne dystrybuowane są ponadto w innych ośrodkach informacji turystycznej, po ambasadach, ośrodkach kultury polskiej za granicą, Uniwersytetach Trzeciego Wieku, na stacjach paliw itp.

 

Ponadto informacja o mieście obecna jest w najpopularniejszych przewodnikach po Krakowie i Małopolsce, reklama miasta wraz z kalendarzem najważniejszych imprez w Tarnowie jest dostępna w rozkładzie jazdy pociągów Przewozy Regionalne Kraków – Balice oraz Kraków – Tarnów, reklamy pojawiają się w autobusach na wyświetlaczach LED.

 

Na okres letni reklama i artykuły sponsorowane o Tarnowie dostępne będą w innych przewodnikach dla turystów, którzy odwiedzają Kraków, min.: The Visitor Malopolska. Reklamy i artykuły sponsorowane w miesięcznikach czy dwumiesięcznikach zawierają zarówno zdjęcia, informacje prasowe jak i kalendarz najważniejszych imprez w Tarnowie i okolicy. Przygotowywane są newslettery dla branży i mediów.

 

Odrębną grupę przedsięzięć stanowią Study Tour i Study Press – organizowane spotkania z przedstawicielami biur podróży organizujących przyjazdy turystów do Polski oraz spotkania, na których potencjał turystyczny miasta i regionu prezentowany jest przedstawicielom mediów ogólnopolskich, a także przedstawicielom mediów zagranicznych. Efektem tych wizyt są coraz częstsze i coraz rzetelniejsze artykuły w mediach drukowanych i elektronicznych zarówno krajowych, jak i zagranicznych.

 

TCI jest animatorem różnych przedsięwzięć, spotkań z przedszkolakami i uczniami szkół podstawowych, “Spacerów po Tarnowie” (o czym poniżej), ale też takich wydarzeń jak spotkanie z Elżbietą Dzikowską połączone z promocją przewodnika “Groch i kapusta”.

 

 

Z innych działań, warto zauważyć darmowy bezprzewodowy Internet na Rynku, coroczną akcję inwentaryzacji stanu zabytków w mieście, czy oznakowanie najważniejszych zabytków. W latach 2005 – 2006 Tarnowskie Centrum Informacji oznakowało najważniejsze zabytki miasta. Łącznie ustawiono 30 tablic informacyjnych, stanowiących przystanki na wytyczonych w mieście szlakach tematycznych (szlak Bema, Renesansu, Szczepanika i Żydowski). Oprócz przystanków na szlakach tematycznych tablice informacyjne znajdują się przy kilku wybranych atrakcjach, min.: Planty Kolejowe, Cmentarz na Zabłociu, Muzeum Etnograficzne. Najnowszym projektem TCI było ustawienie 15 estetycznych tablic wskazujących kierunki dotarcia do najważniejszych atrakcji miasta, jak również informacji turystycznej, dworców kolejowego i autobusowego, poczty oraz miejskich toalet. System oznakowania mógł powstać dzięki nagrodzie przyznanej Tarnowowi za zajęcie pierwszego miejsca w plebiscycie Wielkie Odkrywanie Małopolski. Środki na jego wykonanie Gmina Miasta Tarnowa otrzymała z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. W bieżącym roku postawionych zostanie dodatkowych 5 tablic.

 

Dużym zainteresowaniem cieszą się organizowane we współpracy z organizacjami pozarządowymi “Spacerki po Tarnowie” (w niedzielne popołudnia czerwca, lipca i sierpnia). Na tegoroczne wakacje zaplanowano następujące tematy: „Śladami tradycji i nowoczesności po Tarnowie” lub „Śladami rozwoju Tarnowa”. Tematy spotkań:

  1. Rozwój kanalizacji i wodociągów
  2. Rozwój elektryczności i gazownictwa
  3. Rozwój komunikacji i transportu (dorożka, tramwaj, autobus, pociąg, siatka ulic)
  4. Rozwój gastronomii i hotelarstwa
  5. Rozwój handlu (place targowe, sklepiki, nowoczesne powierzchnie handlowe)

 

Obecnie TCI analizuje możliwość wprowadzenia w naszym mieście nowoczesnych rozwiązań dla turystów: Fotokody lub Navigo City Tour. Dzięki wykorzystaniu fotokodów, turysta zwiedzający nasze miasto mógłby otrzymać na swój telefon komórkowy przewodnik po miejskich zabytkach. Mobilny przewodnik opierałby się na wyznaczonych już na terenie miasta szlaków. Na istniejących tablicach (z opisem atrakcji) zamieszczone zostałyby specjalne dwuwymiarowe kody kreskowe – fotokody. Fotokod to biało-czarna mozaika kwadratów, pod którą zakodowane są informacje. Aby do nich dotrzeć potrzebna jest specjalna aplikacja dekodująca. Tego typu rozwiązanie funkcjonuje od końca 2009 roku w Łodzi. Wg ekspertów jest to przyszłościowe narzędzie w szeroko pojętym marketingu. Fotokody cieszą się dużym powodzeniem w Japonii, USA i na wielu rynkach UE.

 

Z kolei Navigo City Tour to nowoczesny przewodnik po mieście oparty o technologię lokalizacji satelitarnej GPS. Może on prowadzić turystę po mieście i pomagać mu zlokalizować najbardziej interesujące obiekty w przestrzeni geograficznej. Prowadzenie po terenie odbywa się za pomocą informacji wyświetlanych na ekranach urządzeń nawigacyjnych oraz specjalnych Głosowych Komunikatów Krajoznawczych odtwarzanych w terenie. Takie rozwiązanie umożliwia promować miasto wśród osób, które je odwiedzają. Za pomocą Navigo City Tour można też kierować ruchem turysty oraz reklamować różnego typu produkty lokalne.

 

Tarnowskie Centrum Informacji jest od lat laureatem licznych nagród i certyfikatów. Dyrektor TCI, Marcin Pałach, wśród ubiegłorocznych osiągnięć mających wpływ na turystykę w mieście i wydarzeń, które szczególnie przyczyniły się do promocji Tarnowa wymienia:

  • Konkurs jubileuszowy, w którym do wygrania było 10 weekendów w Tarnowie.
  • Publikacja tekstu o Tarnowie w miesięczniku „ W podróży” – bezpłatnym magazynie pokładowym PKP Intercity.
  • Sukces Dni Europy w Kijowie.
  • Zorganizowanie w Tarnowie obrad Zarządu Forum Informacji Turystycznej przy Polskiej Organizacji Turystycznej.
  • Włączenie tarnowskich kościółków w projekt „Otwartego Szlaku Architektury Drewnianej” oraz zorganizowanie kolejnej edycji „Muzyki Zaklętej w Drewnie”.
  • Ukazanie się przewodnika „Groch i Kapusta” Elżbiety Dzikowskiej oraz ogromny sukces frekwencyjny spotkania z autorką.
  • Sukces akcji edukacyjnej „Co to jest informacja turystyczna?”.
  • Przyznanie certyfikatu „Czysta turystyka” Tarnowskiemu Centrum Informacji.
  • Grand Prix w konkursie „Wielkie Odkrywanie Małopolski”.

 

 

Intarnet, 14-04-2010, http://www.intarnet.pl/www1.atlas.okay.pl/index_full.html?action=full&id=15912

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej