Promocja winnic regionu w Ciężkowicach
Centrum Kultury w Ciężkowicach znalazło się w gronie partnerów realizujących projekt: “Opracowanie strategii turystyki winiarskiej jako nowej marki turystycznej Pogórza”. Liderem projektu jest Tarnowska Organizacja Turystyczna”, a partnerami: CKiPG Ciężkowice, Gmina Pleśna, Miasto i Gmina Tuchów, Małopolskie Stowarzyszenie Winiarzy. Organizowane w ramach projektu w Ciężkowicach „Niedziele z winem” przy wejściu do Skamieniałego Miasta będą nosiły kolejno tytuły; „Wino i sery”, „Wino i desery”, „Wino i chleb”, „Wino i dziczyzna”, „Wino i wędliny” oraz „Wino i muzyka”. Stoiska degustacyjne znajdą się również na Pogórzańskim Jarmarku (16 lipca).
W ramach projektu w Ciężkowicach zaplanowano również dwudniową konferencję szkoleniową dotyczącą zagadnień rejestracji winnic oraz spotkania z winem w stolicach regionów, gdzie poza enoturystyką promowane będą Ciężkowice.
Budżet całego projektu wynosi 300 174,00 zł, a wśród 80-ciu aplikacji z całego kraju, Ministerstwo oceniło ten projekt na 4 miejscu.
W Centrum Produktu Lokalnego w Rzuchowej w Gminie Pleśna 26 kwietnia 2017 r. odbyło się pierwsze spotkanie (z cyklu 12 spotkań) z winnicami, połączone z prezentacją założeń projektu dla przedstawicieli mediów.
W projekcie na terenie regionu odbędą się ponadto kiermasze winiarskie w ramach wystawy producentów wina i winorośli. Na szczególną uwagę zasługuje na pewno wydarzenie towarzyszące 9 lipca podczas XV Święta Owoców I Produktów Pszczelich Gminy Pleśna – “Pleśnieński Bachus”. Zadanie jest współfinansowane przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.
http://pogorze24.pl/promocja-winnic-regionu-w-ciezkowicach/96684/
RCIT.421-88/17