Promocja winnic regionu w Ciężkowicach

8 maja 2017 , Tagi: pogorze24.pl

Centrum Kultury w Ciężkowicach znalazło się w gronie partnerów realizujących projekt: “Opracowanie strategii turystyki winiarskiej jako nowej marki turystycznej Pogórza”. Liderem projektu jest Tarnowska Organizacja Turystyczna”, a partnerami:  CKiPG Ciężkowice, Gmina Pleśna, Miasto i Gmina Tuchów, Małopolskie Stowarzyszenie Winiarzy. Organizowane w ramach projektu w Ciężkowicach  „Niedziele z winem” przy wejściu do Skamieniałego Miasta  będą nosiły kolejno tytuły; „Wino i sery”, „Wino i desery”, „Wino i chleb”, „Wino i dziczyzna”, „Wino i wędliny” oraz „Wino i muzyka”. Stoiska degustacyjne znajdą się również na Pogórzańskim Jarmarku (16 lipca).

W ramach projektu w Ciężkowicach zaplanowano również dwudniową konferencję szkoleniową dotyczącą zagadnień rejestracji winnic oraz spotkania z winem w stolicach regionów, gdzie poza enoturystyką promowane będą Ciężkowice.

Budżet całego projektu wynosi  300 174,00 zł, a wśród 80-ciu aplikacji z całego kraju, Ministerstwo oceniło ten projekt na 4 miejscu.

W  Centrum Produktu Lokalnego w Rzuchowej w Gminie Pleśna 26 kwietnia 2017 r. odbyło się pierwsze spotkanie (z cyklu 12 spotkań) z winnicami, połączone z prezentacją założeń projektu dla przedstawicieli mediów.

W projekcie na terenie regionu odbędą się ponadto kiermasze winiarskie w ramach wystawy producentów wina i winorośli. Na szczególną uwagę zasługuje na pewno  wydarzenie towarzyszące 9 lipca podczas XV Święta Owoców I Produktów Pszczelich Gminy Pleśna – “Pleśnieński Bachus”. Zadanie jest współfinansowane przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.

http://pogorze24.pl/promocja-winnic-regionu-w-ciezkowicach/96684/

RCIT.421-88/17

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej