O IT w Tarnowie

7 stycznia 2010 , Tagi: wiadomości turystyczne

Przedstawiciele POT Jacek Szafader i Jacek Janowski – mówili o planach na 2008 r. i o roli informacji turystycznej w kształtowaniu i promocji pro­duktów turystycznych. Tomasz Majka z Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki zaprezentował koncepcję Branding Polska, a Barbara Tekieli – dyrektor Stołecznego Biura In­formacji i Promocji Turystycznej przedstawiła Warszawską Kartę Miejską. Zagadnienia związane ze współpracą między IT a przewod­nikami były tematem wystąpienia Andrzeja Łabno – prezesa tarnow­skiego oddziału PTTK. Ważną kwestią było wyjście przez centra IT z ofertą darmowego spędzenia wolnego czasu całej rodziny.

– Dużo uwagi poświecono współ­pracy środowiska IT z innymi insty­tucjami, organizacjami i sektorami turystyki w zakresie tworzenia i promocji produktów turystycz­nych. Poza kwestiami merytorycz­nymi ważne przy tego typu spotka­niach jest poznawanie miast polskich. Staramy się, by forum za każ­dym razem odbywało się w innym regionie – ostatnio w Ciechocinku, teraz w Tarnowie, w przyszłym ro­ku może wybierzemy centralną Pol­skę np. łódzkie? mówi Jacek Idzikowski z POT.

Po dyskusjach i obradach pierw­szego dnia uczestnicy forum pozna­wali atrakcje turystyczne Tarnowa. Podziwiali Muzeum Etnograficzne i Diecezjalne oraz monumentalne, najwyższe w Europie, pomniki na­grobne Ostrogskich i Tarnowskich w katedrze. Tego dnia był również czas na dyskusje i wymianę do­świadczeń. Prezentacji dorobku do­konały najlepsze centra IT w kraju: Wadowicka Informacja Turystycz­na, Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i gospodarz Forum – Tarnowskie Centrum Informacji. Oficjalnie ogłoszono też wyniki rankingu najlepszych punktów IT w regionie, w którym zaszczytne miejsce na podium zajęto pełniące rolę gospodarza forum Tarnowskie Centrum Informacji. W czołów­ce 16 małopolskich punktów IT uznanych za wzorcowe znalazły się też: punkt IT na ul. św. Jana w Kra­kowie oraz Małopolskie Centrum Informacji Turystycznej w Krako­wie. – Jestem zadowolony, że POT przyjął wysuniętą przeze mnie kan­dydaturę, powierzając naszemu centrum organizację forum. Takie spotkanie to okazja do poszerzenia wiedzy i konsolidacji branży. Do­brze, że przy okazji uczestnicy po­znają miasto, zwiedzają miejsca, które mogą promować na innym obszarze – mówi Marcin Palach, dyrektor tarnowskiego TCI.

Wiadomości turystyczne 153(3)/2008

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej