Małopolska. Powstanie aż 25 punktów informacji turystycznej

30 września 2011 , Tagi: Sadeczanin.info

Małopolski System Informacji Turystycznej (MSIT) to projekt, którego wartość wynosi prawie 20 mln zł, w tym ponad 14 mln zł stanowi dofinansowanie z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Wkład budżetu Województwa Małopolskiego oraz wkład partnerów projektu (25 gmin i powiatów z Małopolski) wyniósł ok. 4 mln 800 tys. zł.

 

Projekt MSIT powstał w odpowiedzi na oczekiwania turystów podróżujących po Małopolsce. Za sprawą Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej zaplanowanie wycieczki, weekendu czy urlopu w Małopolsce stanie się łatwiejsze niż do tej pory. W regionie powstała sieć 34 jednostek informacji turystycznej. Placówki objęte systemem zostaną uruchomione w najczęściej odwiedzanych przez turystów miastach Małopolski, m.in. w Krakowie, Tarnowie, Nowym Sączu, Oświęcimiu, Zakopanem, Wadowicach, Krynicy-Zdroju, Sękowej, Bieczu, Tuchowie.

 

 

 

Zadaniem MSIT jest dostarczanie kompleksowej i rzetelnej informacji na temat atrakcji turystycznych w Małopolsce, obecnych i nadchodzących wydarzeń kulturalnych oraz bazy turystycznej. Zintegrowany system informacji turystycznej przyczyni się do podniesienia jakości usług i stopnia satysfakcji odwiedzających region gości i przygotowuje Małopolskę na przyjęcie wzmożonego ruchu wynikającego z przyszłorocznych Mistrzostw Europy w piłce nożnej.

 

– Turysta bez trudu będzie mógł w jednym miejscu zdobyć potrzebne mu informacje np. o godzinach otwarcia muzeów, cenach biletów, dostępnych noclegach czy miejscach, gdzie można dobrze zjeść – mówi marszałek Marek Sowa. Jego zdaniem, do tej pory brakowało jednej, spójnej platformy, która umożliwiałaby udzielanie takich informacji. – Każdy turysta dostanie pełny pakiet informacji. Samodzielnie nie będzie musiał niczego sprawdzać ani szukać – dodaje marszałek Sowa.

 

Pracownicy punktów informacji turystycznej przeszli kompleksowe szkolenia z zakresu profesjonalnej obsługi turysty. Jednostki MSIT wykonane i wyposażone są wg indywidualnych projektów aranżacji wnętrz. Dysponują szerokim katalogiem materiałów informacyjnych o Małopolsce (18 tytułów wydawnictw, 7 wersji językowych, 2,5 mln nakładu). Każda jednostka IT będzie podlegać certyfikacji. Głównym założeniem jest, aby w całym regionie wszystkie jednostki IT pracowały według jednolitych, wysokich standardów obsługi turysty.

 

Przy głównych atrakcjach turystycznych regionu stanęło blisko 90 tablic informacyjnych. Przy drogach wojewódzkich oraz powiatowych zamontowano ponad 150 turystycznych znaków drogowych.

 

Wszystkie jednostki IT połączy zintegrowany system informatyczny, służący do gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych z wykorzystaniem najnowszych technologii. Do dyspozycji turystów w regionie przewidziano sieć całodobowych infokiosków.

 

System informacji turystycznej w Małopolsce to system przyjazny dla osób niepełnosprawnych. W ramach projektu utworzono w wybranych jednostkach specjalne stanowiska, wyposażone w specjalistyczny sprzęt, dzięki któremu osoby niepełnosprawne mogą samodzielnie przeglądać lub pobierać interesujące ich materiały np. w postaci wydruków lub nagrań MP3. Dla osób niewidomych i słabo widzących przygotowane zostały specjalne wydawnictwa w alfabecie brajla oraz w druku powiększonym.

 

Sądeczanin.info, 30-09-2011, http://www.sadeczanin.info/aktualnosci-gospodarka/art/25323

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej