Informacja z rekomendacją

7 stycznia 2010 , Tagi: wiadomości turystyczne

Rozrzucone po Polsce centra informacji turystycznej zrzeszone w ramach Forum Informacji Turystycznej spotkały się, aby wymienić doświadczenia z działalności i sformułować wnioski nasuwające się wobec potrzeb systemu it.
Spotkanie, które odbyło się w połowie listopada w Ciechocinku, miało charakter sprawozdawczo-wyborczy. Podczas jego trwania Alina Bittner, była przewodnicząca zarządu, przedstawiła podsumowanie ubiegłego roku, kończąc tym samym współpracę z forum i działalność w tej branży. – Szkoda, że odeszła osoba tak zaangażowana w sprawy turystyki. Była niezwykle oddana kwestiom istotnym dla informacji turystycznej – ubolewa Agnieszka Sobańska z Włocławskiej Informacji Turystycznej. Wyłoniono nowy zarząd składający się z siedmiorga członków. Na jego czele stanął przewodniczący Stanisław Turski z Lubelskiego Centrum Informacji Turystycznej.
W głównej części posiedzenia przedstawiono potrzeby stojące przed centrami informacji turystycznej oraz działania, jakie wydają się niezbędne w ich kontekście. Wśród przedłożonych uchwał i wniosków znalazło się dążenie do ograniczenia nieuzasadnionego używania nazwy “informacja turystyczna” przez jednostki nieuprawnione. W związku z zaistniałymi przypadkami nadużyć padł postulat wydania broszury z rekomendowanymi ośrodkami informacji turystycznej jako jedynymi instytucjami posiadającymi odpowiednie kompetencje w omawianym zakresie. Inne propozycje, jakie padły podczas Walnego Zgromadzenia Członków Forum Informacji Turystycznej, dotyczyły potrzeby wypracowania procedur pozyskiwania środków finansowych na prowadzenie centrów it oraz ujednolicenia systemu szkoleń dla pracowników informacji turystycznej, których zaprzestano w 1993 roku. Postulowano też stworzenie internetowego centrum informacji turystycznej, umożliwiającego sprawną wymianę informacji miedzy poszczególnymi ośrodkami. Ponadto, padła sugestia, że dla efektywności działań spotkania członków Forum Informacji Turystycznej powinny mieć miejsce co najmniej dwa razy w roku w różnych miejscowościach Polski.
Jako, że zjazd odbywał się w Ciechocinku, przedstawiono plany rozwoju miasta oraz dokonano trzech prezentacji, z których dwie dotyczyły współpracy w promowaniu uzdrowisk i roli it w tego typu miejscowościach.
Sekretarz zarządu, a jednocześnie przedstawiciel POT-u i organizator spotkania Jacek Idzikowski, którego wystąpienie było poświęcone systemowi informacji turystycznej w Polsce, uważa spotkanie za udane. – Dobrze, że po długiej przerwie doszło do wspólnej wymiany myśli i doświadczeń. Takie spotkania pracowników informacji turystycznej są potrzebne i powinny być organizowane, gdyż konfrontacja różnych stanowisk i dyskusja sprzyja podejmowaniu decyzji i działań odpowiadających wspólnym dążeniom – mówi.
Podobnego zdania jest Agnieszka Sobańska z zarządu, która wiąże duże nadzieje z kontynuacją działalności forum pod patronatem POT. – Forum jest bez wątpienia potrzebne wszystkim pracownikom informacji, zarówno działającym w sektorze publicznym, jak i niepublicznym. Możliwość zapytania o rozwiązania i podjęte działania w innych miastach jest niezwykle cenna. Chciałabym, żeby niezależnie od przyszłych losów i miejsca POT-u na mapie turystyki, forum nadal funkcjonowało i aby się rozwijało, choć liczę, że działalność tego ciała doradczego pozostanie w niezmienionej formie, a POT osiągnie stabilizację-mówi.
Członkowie zarządu
Stanisław Turski (Lublin), przewodniczący
Marcin Palach (Tarnów), zastępca przewodniczącego
Jacek Idzikowski (Warszawa), sekretarz
Agnieszka Sobańska (Włocławek), członek
Katarzyna Mazanowicz (Gdańsk), członek
Ryszard Bonisławski (Łódź), członek
Wojciech Dziąbek (Zawiercie), członek
Nowi członkowie Zarządu:
Marcin Palach (Tarnów)
Wojciech Dziąbek (Zawiercie)
Walne Zgromadzenie Członków Forum Informacji Turystycznej
Ciechocinek, 14-15 listopada 2006 r.

Wiadomości Turystyczne 16-31 stycznia 2007/128 (2)

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej