Polska – Come and find your story

26 listopada 2012 , Tagi: POT

Tym intrygująco wieloznacznym hasłem nazwana została nowa linia kreacyjna, która kontynuujenajwiększą kampanię promocyjną Polskiej Organizacji Turystycznej. Jej kolejne odsłony od ponad półtora roku z sukcesem przekonują cudzoziemców, by zechcieli spojrzeć na nasz kraj bez dawnych uprzedzeń i stereotypów.

Szczegóły poznali dziennikarze 20 listopada w trakcie konferencji prasowej w Centrum Konferencyjnym Zielna w Warszawie. W spotkaniu uczestniczyli goście specjalni Vlado Kalensky, prezes Zarządu Janeba Time oraz Paulina Romulewicz, koordynator projektów Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Gospodarzem konferencji był prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke, prowadzącą Jolanta Grus, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej POT.

 

Te historie wciąż się dzieją, przeżyjcie je w Polsce

Obecny etap kampanii POT różni się od poprzednich odsłon, których twórcy starali się (z dobrym efektem, sądząc z wyników badań) ukazać Polskę nowoczesną, rozwijającą się dynamicznie, gościnną i atrakcyjną turystycznie. Kampanię zatytułowano Polska – Come and find your story. Koloryt, klimat, nastrój aranżacyjny zaczerpnięto z bajecznego świata wyobraźni mistrzów pióra, wspartej talentem artystów ilustratorów – Czerwonego Kapturka, Małej Syrenki, Alicji w Krainie Czarów czy romantycznej włoskiej opowieści o Romeo i Julii. Kompozycje dobitnie zaprzeczają zadawnionym stereotypom przedstawiającym nasz kraj jako wiecznie pochmurny, beznadziejnie szary, zamieszkały przez zasępionych, ponurych, nieżyczliwych ludzi. Outdorowe plakaty i ich mniejsze odpowiedniki przedstawiają sceny z opowieści o podróży do Polski kreślonej w manierze ilustratorów baśni w sposób typowy dla europejskiej kultury tego gatunku twórczości. Tkwi w tym przekazie odwiecznie prowokująca tęsknota do poznania tego rejonu dziecięcych wyobrażeń, które towarzyszą większości ludzi przez całe życie, pomimo upływu lat i zbieranych doświadczeń. Przesłanie jest jasne – te historie wciąż się dzieją, przeżyjcie je w Polsce.

Z tą niezwykle fantazyjną w wyrazie aranżacją wizualną spotkali się już targowi goście podczas tegorocznych targów turystycznych WTM 2012 w Londynie na stoisku narodowym POT. Poza Wielką Brytanią, do końca maja 2013 roku layouty nawiązujące do motywów z najbardziej znanych bajek pojawią się w reklamach prasowych i na dużych, zewnętrznych powierzchniach reklamowych w Niemczech, Francji, Belgii, Danii, Szwecji i Holandii. W II kwartale 2013 roku kampania zostanie rozszerzona na kolejne rynki: włoski, irlandzki, hiszpański, ukraiński, rosyjski i czeski.

 

Na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Z unoszenia się na skrzydłach dziecięcej wyobraźni przyszło przenieść się zebranym w podniebny świat herosów lotnictwa. A to za sprawą objęcia przez POT patronatu nad wydarzeniem upamiętniającym 80 rocznicę spektakularnego zwycięstwa polskich lotników Franciszka Żwirki i Stanisława Wigóry w Berlinie w 1932 r. podczas zawodów Challenge 1932 (Challenge International des Avions de Tourisme).

W trakcie tegorocznego Małopolskiego Pikniku Lotniczego na lotnisku Rakowice – Czyżyny miało miejsce interesujące nawiązanie do tej pamiętnej rocznicy promującej Polskę w świecie lotniczym. Zaprezentowano oryginalny pamiątkowy, okolicznościowy wyrób zegarmistrzowski o nazwie Challenge 1932. Pochodzi z zakładów szwajcarskiego wytwórcy specjalizującego się w produkcji zegarków mechanicznych oznaczonych marką Oris. Twórcy tego oryginalnego czasomierza nadali mu kształt przywodzący na myśl stylistykę lat trzydziestych ubiegłego wieku. Model Challenge 1932 ozdobiony jest konturem RWD-6 i wygrawerowanym na deklu koperty numerem startowym 06. Pomysł tego kolekcjonerskiego chronometru wyszedł od dystrybutora wyrobów Oris, sam projekt powstał w toku konsultacji z pasjonatami lotnictwa, przy współpracy Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, pod patronatem Polskiej Organizacji Turystycznej.

I tak w oparach historii Vladimir Kalensky, prezes Zarządu Janeba Time, oficjalnego dystrybutora marki Oris i właściciela butiku firmowego w Warszawie, wręczył prezesowi POT Rafałowi Szmytke pamiątkowy limitowany zestaw poświęcony rocznicy zwycięstwa w zawodach Challenge 1932 w Berlinie. Piękny przedmiot w najbardziej szczytnym z celów szybko zmienił właściciela. Prezes Szmytke przekazał go w najwłaściwsze ręce – Pauliny Romulewicz, koordynatorki projektów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Zegarek zostanie wystawiony na aukcji Allegro 13 stycznia 2013 roku, na rzecz dzieci i seniorów. Oris, Janeba Time, POT i WOŚP dały niniejszym kolejny piękny przykład łączenia ludzi i instytucji.

Projekt „Promujmy Polskę Razem” realizowany jest przez Polską Organizację Turystyczną w ramach Działania 6.3 „Promocja turystycznych walorów Polski” osi priorytetowej 6 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

 

Aktualności Turystyczne, 26-11-2012, http://www.aktualnosciturystyczne.pl/pot/polska-come-and-find-your-story/

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej