„Piątka” od SGH
Tarnów został wyróżniony tytułem „Gmina na 5” w organizowanym przez Instytut Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej dorocznym rankingu. Studenci z Koła Naukowego Przedsiębiorczości i Analiz Regionalnych, którzy przygotowali badanie oceniali praktyczne aspekty atrakcyjności inwestycyjnej – jakość komunikacji między samorządami, a potencjalnymi inwestorami.
Ocenie podlegały witryny internetowe badanych gmin oraz jakość korespondencji w języku polskim i angielskim z poszczególnymi urzędami. Oceniając stronę internetową studenci brali pod uwagę m.in dostępność informacji przydatnych przedsiębiorcom, łatwość nawigacji, ale także dostosowanie serwisu do zagranicznych czytelników.
Jakość komunikacji zweryfikowano wysyłając do urzędów maile z zapytaniami zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Studenci wcielali się w role zainteresowanych ulokowaniem w mieście inwestycji przedsiębiorców. Pod uwagę brano m.in kompletność odpowiedzi, zawarcie danych kontaktowych do pracownika bezpośrednio prowadzącego sprawę, jak również czas reakcji.