Monumentalna Małopolska

4 stycznia 2010 , Tagi: atrakcje turystyczne , turystyka , wyróżnienia

Małopolska ma szansę stać się jedną z popularniejszych destynacji turystycznych dla Hiszpanów. Jako jedyny polski region została wyróżniona w konkursie zorganizowanym przez redakcję magazynu “Revista Viajes y Turismo” i uznana za najciekawszy region zagraniczny w kategorii TURISMO MONUMENTAL.

W dniu 25 listopada br. podczas uroczystej gali w Madrycie przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego odebrał nagrodę przyznaną Małopolsce przez redakcję magazynu “Revista Viajes y Turismo”. Małopolska została wyróżniona jako kolebka polskiej kultury i doskonałe miejsce do uprawiania turystyki kulturowej i miejskiej.

Gala wręczenia nagród była doskonałą okazją do zaprezentowania zebranym gościom najpiękniejszych walorów naszego regionu. Małopolska została przedstawiona jako “Kraina dwóch rzek”: kraina Wisły symbolizującej bogate dziedzictwo kultury regionu, jego historii i zabytków, w tym aż 8 miejsc wpisanych na Listę Dziedzictwa Kultury UNESCO, oraz jako kraina Dunajca kojarzonego z aktywnością i adrenaliną towarzysząca górskim wędrówkom, konnym rajdom, czy też spływom rwącymi wodami.

Jeden z uczestników gali będzie mógł się osobiście przekonać, że Małopolska to kraina monumentalnej kultury i monumentalnej natury. Województwo Małopolskie ufundowało na tę okoliczność specjalną nagrodę w postaci wycieczki do Małopolski dla dwóch osób, która została rozlosowana pośród zaproszonych gości.

Nagroda magazynu “Revista Viajes y Turismo” jest pierwszym tego rodzaju wyróżnieniem Małopolski na arenie międzynarodowej. Jest ono tym bardziej cenne, że zostało przyznane przez magazyn turystyczny z Hiszpanii, gdzie od kilku prowadzone są działania promujące walory turystyczno-kulturowe Małopolski. W ubiegłym roku Województwo Małopolskie wspólnie z Miastem Kraków prezentowało się na Wystawie EXPO w Saragossie. Z trwającą 3 miesiące prezentacją pod hasłem “Kraina dwóch rzek” zetknęło się ponad 400 000 gości odwiedzających Pawilon Polski na Wystawie. Efekty udziału Małopolski w EXPO 2008 ma podtrzymać kampania promocyjna regionu na rynku hiszpańskim zaplanowana na 2010 r., której towarzyszyć będą działania skierowane bezpośrednio do hiszpańskiej branży turystycznej. Środki na realizację projektu pochodzą z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

Małopolskie

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej