Miasto ma dobre kierunki promocyjne – potwierdzają tarnowianie

29 grudnia 2009 , Tagi: promocja miasta

Wytyczone przez Wydział Marki Miasta główne działania promocji Tarnowa są skuteczne. To najważniejszy wynik tzw. ankiety wizerunkowej opracowanej właśnie w magistracie i podanej do publicznej wiadomości. Zdaniem mieszkańców, miasto najlepiej promują kolejno: Klimat – Polski Biegun Ciepła, sport żużlowy, Gen. Józef Bem, Festiwal Komedii Talia, zabytki renesansu, Tarnowska Nagroda Filmowa, Jan Szczepanik i jego wynalazki, zabytki sakralne oraz tradycje mniejszości narodowych.

Najlepszymi wizytówkami Tarnowa są, zdaniem tarnowian – rynek z ratuszem i starówka (50,27%) oraz żużel i Unia Tarnów a także Góra Św. Marcina. Pozostałe odpowiedzi są następujące: klimat i biegun ciepła, zabytki Tarnowa, Park Strzelecki, Zakłady Azotowe, sport oraz ludzie – mieszkańcy. Co ciekawe – najbardziej rozpoznawalne zespoły muzyczne to Ziyo, Totentanz, tarnowskie chóry, Bardzo Orkiestra Wojtka Klicha, Świerczkowiacy, Gos.pl i inne. Tarnowianie uważają ponadto, że Tarnów powinien być miastem turystycznym, kultury, akademickim, przemysłowym a także handlu i usług.

Kwestiami, które wymagają jeszcze poprawy, w ocenie mieszkańców są: brak miejsc pracy, baza hotelowa, miejsca wypoczynku, estetyka, obiekty handlowe, rekreacyjno – sportowe, kultura, usługi turystyczne, komunikacja itd.

W internetowej ankiecie umieszczonej na stronie www.tarnow.pl udział wzięło 1850 osób: 1266 z Tarnowa i 584 spoza miasta. Najwięcej respondentów zawierało się w przedziale wiekowym 18-25 (aż 30,7%). To ludzie, którzy mają najlepszy i największy dostęp do internetu oraz najsprawniej się po nim poruszają. To także ludzie, którzy są aktywni i mobilni. Oni jeszcze długo będą mieć wpływ na politykę promocyjną w Tarnowie. Wszystkim bardzo dziękujemy za tak liczny odzew. Wasze opinie są cenne i będą brane pod uwagę. Jesteśmy przekonani, że dzięki nim, nasze pomysły promocyjne będą jeszcze bardziej skuteczne.

Tarnow.pl

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej