Według prezesa wrzesień, choć był już poza szczytem sezonu wakacyjnego, okazał się wyjątkowo udany pod względem frekwencji.

– Cały czas utrzymujemy dynamikę jeżeli chodzi o wzrost ruchu pasażerskiego: w porównaniu do września ubiegłego roku z naszych usług skorzystało aż 17 proc. pasażerów więcej – zaznaczył Strutyński.

Jak przypomniał, wrzesień był pierwszym miesiącem, kiedy w Kraków Airport przestały obowiązywać ograniczenia związane z limitami pojemności płynów przewożonych w bagażu podręcznym. Było to możliwe dzięki inwestycji w 10 nowoczesnych skanerów CT.

– Nowy sprzęt nie tylko zwiększył komfort pasażerów, którzy nie muszą już wyciągać z bagażu elektroniki i płynów w czasie kontroli, ani martwić się objętością opakowań, ale też przyspieszył czas oczekiwania na kontrolę bezpieczeństwa o ok. 30 proc. – ocenił prezes lotniska.

Dane Kraków Airport wskazują, że w ostatnim tygodniu września czas oczekiwania na kontrolę bezpieczeństwa wynosił tam średnio ok. 10 minut i nie przekroczył 13 minut.

Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsługiwanych pasażerów i największym portem regionalnym. W zeszłym roku skorzystało z niego blisko 11,1 mln osób, a w tym roku prognozuje osiągnięcie poziomu 13 mln pasażerów. W obowiązującym obecnie letnim rozkładzie lotnisko posiada 160 połączeń do 114 miast w 35 krajach, oferowanych przez 28 przewoźników.

Więcej: https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/krakow/krakow-airport-ponad-1-215-mln-pasazerow-we-wrzesniu-o-17-proc-wiecej-niz-rok-wczesniej/