Justyna Kowalczyk będzie promować Małopolskę
Mistrzyni świata w biegach narciarskich Justyna Kowalczyk, a także krakowskie koszykarki i siatkarki z Muszyny będą przez dwa najbliższe sezony zachęcać turystów do odwiedzania Małopolski – podaje Gazeta Wyborcza.
Kampania visitmalopolska ma kosztować prawie 2 mln zł, z tego 75 proc. wyłoży Unia Europejska, a resztę budżet województwa.
Umowy ze sportsmenkami mają zostać podpisane na początku grudnia. Jeszcze w tym roku podczas startów zawodniczek na ich strojach ma pojawić się napis zachęcający do odwiedzania naszego regionu – podaje Jarosław Kostrzewa, rzecznik urzędu marszałkowskiego.
Ten napis to: “visit malopolska“. Justyna Kowalczyk – nasza najlepsza biegaczka narciarska, która w poprzednim sezonie zdobyła mistrzostwo świata – z takim hasłem ma biegać podczas zawodów Pucharu Świata.
Dzięki temu cały świat, choćby za pośrednictwem telewizyjnych transmisji, dowie się skąd pochodzi Justyna Kowalczyk. Natomiast pani Justyna nie będzie mogła startować z takim hasłem reklamującym Małopolskę podczas najbliższych zimowych igrzysk w Kanadzie, bo wymogi dotyczące ubiorów zawodników startujących na olimpiadzie rządzą się odrębnymi zasadami i są bardziej restrykcyjne – zaznacza Kostrzewa.
Urząd Marszałkowski pracuje również nad stroną internetową dotyczącą zalet regionu, po którym wirtualnie oprowadzałaby turystów właśnie narciarska mistrzyni świata.
Promować Małopolskę na sportowych arenach i w internecie mają także odnoszące sukcesy w swoich dyscyplinach koszykarki Wisły Can-Pack oraz siatkarki Bank PBS Muszynianki Fakro.