JAK SPRZEDAĆ WEEKEND? [RELACJA]

22 października 2015 , Tagi: promocja

Październik 2015 jest przełomowy w historii zagranicznej promocji turystyki w Polsce, ale przełom ten zauważą nieliczni. W Holandii prowadzona jest właśnie kampania “Kraków. Come and Find Your Story”, której koszty w 4/5 pokryło miasto Kraków, a tylko w 1/5 Polska Organizacja Turystyczna poprzez ZOPOT w Amsterdamie. To pierwszy przypadek, kiedy na rynkach zagranicznych prym wiedzie miasto, a nie centralne finansowanie. Kończy się filozofia “promujcie nas”, zaczyna “bądźcie naszym partnerem”. To logiczne, biorąc pod uwagę wyrazistość, siłę i możliwości komunikacyjne marek miejskich w stosunku do narodowej. To także wyraz dojrzałości – polskie miasta odkrywają turystyczny potencjał swoich marek.

…Turyści miejscy wykazują pewne cechy, które czynią z rynku city break trudne pole do walki. Są raptowni – decyzje podejmują spontanicznie, więc liczy się cena, dostępność komunikacyjna i dobry pretekst do odwiedzin. Są kapryśni, zatem wymagający, ulegają modom, łatwo przejść z kategorii trendy na kategorię passé, trzeba się dobrze wyróżnić. Są selektywni, nie zwiedzają całościowo miasta, nie mają na to czasu, wybierają albo highlighty, albo niszowe atrakcje. Ale są powtarzalni, co oznacza, że mogą przyjechać kolejny raz, a w miastach szukają stałych punktów – dobrej gastronomii, fajnych, ale wcale nie jedynych na świecie atrakcji, oraz dobrej kultury….

 

Więcej na: http://turystykawmiescie.org/2015/10/21/jak-sprzedac-weekend-relacja/

Piotr Zmyślony, 21 października 2015, http://turystykawmiescie.org/2015/10/21/jak-sprzedac-weekend-relacja/

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej