Będzie nowe połączenie kolejowe Tarnowa z Warszawą? Są takie plany
W planach związanych z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego znalazła się także linia przez Kielce, Tarnów i Nowy Sącz. Pochodzący z Powiśla Dąbrowskiego poseł Michał Cieślak z partii Porozumienie przekonuje, że w budżecie CKP udało się znaleźć na tę linię 1 miliard 100 tysięcy złotych.
Poseł Cieślak przypomina w rozmowie z Radiem Kraków, że koncepcja połączenia Buska-Zdroju z Tarnowem powstała już w 1953 roku. Parlamentarzysta reprezentujący Kielce podkreśla, że w raporcie Komisji Europejskiej wskazano, że przez brak linii kolejowej Tarnów – Kielce tereny te są komunikacyjnie wykluczone.
“Pracując nad tym, żeby odtworzyć połączenia kolejowe między Kielcami i Buskiem-Zdrojem, zaczęliśmy rozważać możliwość, aby na bazie raportu KE spróbować odtworzyć koncepcję budowy połączenia kolejowego między Kielcami i Tarnowem. Te środki udało się znaleźć po rozmowach z ministrem Mikołajem Wildem, odpowiedzialnym z ramienia rządu za Centralny Port Komunikacyjny. Połączenie kolejowe docelowo miałoby dotrzeć do Nowego Sącza, Krynicy, a w przyszłości również do Budapesztu, a więc byłaby to linia międzynarodowa”.
Zdaniem posła Cieślaka taka linia powinna przebiegać przez nowy most na Wiśle w okolicach Szczucina, a nie Nowego Korczyna, jak niedawno przedstawiał w Tarnowie Mikołaj Wild. Dzięki temu – według parlamentarzysty – można by wykorzystać nieczynną od lat, ale jednak wytyczoną, linię kolejową ze Szczucina przez Dąbrowę Tarnowską do Tarnowa.