- festiwale
- imprezy plenerowe
- kino - wybrane projekcje
- kultura
- muzyka
- sport
- spotkania
- teatr - wybrane spektakle
- turystyka
- warsztaty
- wydarzenia specjalne
- wystawy i wernisaże
- To wydarzenie minęło.
„Język reklamy jako odmiana polszczyzny” – dr Paweł Czernek
11 lutego 2020, 17:00 - 18:00
Wykład będzie obejmował analizę zjawisk językowych obecnych we współczesnych przekazach reklamowych. Reklama towarzyszy ludzkości od bardzo dawna, można ją zdefiniować jako syntezę informacji i perswazji, gdyż istotne jest tu zarówno dotarcie do odbiorcy, jak też przekonanie go do zakupu produktu lub skorzystania z usługi. Niezbędnym komponentem reklamy jest język, który dzięki funkcji przedstawieniowej oraz nakłaniającej pozwala spełnić zadania stawiane przed reklamą. Jak budowane są slogany oraz całe teksty reklamowe, jakie słownictwo i struktury gramatyczne są pozyskiwane w tworzeniu wypowiedzi reklamowej oraz czy możemy mówić o odrębnej odmianie polszczyzny? Te i inne kwestie, dotyczące reklamy poruszy podczas wykładu dr Paweł Czernek.
Czytelnia Czasopism Bieżących, 11 lutego, godz. 17.00