Tarnów ma kojarzyć sie z “tarninówka”

8 grudnia 2009 , Tagi: PAP Life

Herbata z tarniny jest jednym z najpopularniejszych tamtejszych produktów i w najbliższych miesiącach oraz latach ma przyciągać turystów w ten region. “Turyście z Tarnowem ma sie kojarzyc przede wszystkim “tarninówka”. Dostępna na rynku herbata była początkiem serii produktów z tarniny. Obecnie w sprzeda/y jest także nalewka z maceratów tarniny wg oryginalnej receptury z czasów hetmana Jana Tarnowskiego.
Na potrzeby ‘tarnowskiego smaku’ opracowane zostało specjalne logo, które jest wykorzystywane na opakowaniach zarówno herbaty, jak i nalewki” – mówi w rozmowie z PAP Life Marcin Pałach, dyrektor Centrum Informacji Turystycznej w Tarnowie.
Tarnów reklamowany jest jako najcieplejsze miejsce w Polsce. Określenie “Polski Biegun Ciepła” wynika z faktu, że średnia roczna temperatura w Tarnowie jest najwyższa w kraju i wynosi +8,8 stopnia Celsjusza. Tarnów przez wiele lat był niedoceniany przez turystów. W ostatnim czasie samorząd przeznaczył wysokie środki nie tylko na promocje miasta i regionu, ale także na poprawę infrastruktury.
Tarnów ma obecnie idealnie odrestaurowane Stare Miasto wraz z otaczającymi je ulicami, gdzie zachowany został średniowieczny układ urbanistyczny (miasto otrzymało prawa miejskie w 1330 roku).
Do najcenniejszych zabytków należą: ratusz oraz bazylika archikatedralna (oba obiekty z XIV wieku).
Tarnów jest idealna baza wypadowa w Beskidy oraz na Małopolski Szlak Architektury Drewnianej. W Tarnowie działa jedyne w Europie Muzeum Romów. W mieście tym rozpoczyna sie także pasmo Karpat. Najbardziej wysunieta na północ część Karpat to tarnowska Góra Św. Marcina, na której znajdują się ruiny zamku.

PAP Life

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej