Tarnów obecny na targach ITB w Berlinie!

11 marca 2015 , Tagi: promocja , Tarnów

Targi ITB w Berlinie to najważniejsza impreza świata turystycznego. Każda
licząca się firma z sektora turystycznego, każdy kraj, region czy miasto
powinno promować się właśnie w stolicy Niemiec. Tarnów – już po raz kolejny
to uczynił. Walory turystyczne miasta i okolicy ale również kalendarz imprez
promowane były w strefie “zwiedzania i city break” polskiego stoiska
narodowego wspólnie z Krakowem i Małopolską.   
Tarnów kusił “ciepłem”, tarninówką oraz tarninowymi koralami. Dla
zwiedzających przygotowano niemieckojęzyczne foldery, mapki i ulotki. Dużym
zainteresowaniem cieszył się konkurs, w którym do wygrania był weekendowy
pobyt w Tarnowie. Ponadto na stoisku było można zabrać okolicznościową
kartkę pocztową, z ręcznie malowanymi na stoisku motywami Małopolski w tym
ratusza z Tarnowa i kataryniarza. Stoisko Małopolski odwiedził ambasador RP
w Niemczech Jerzy Margański oraz podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i
Turystyki Tomasz.
Zainteresowanie, wśród potencjalnych zmotoryzowanych turystów wzbudzała
informacja o szybkim dojeździe do Tarnowa autostradą A4. Podobnie jak w
latach ubiegłych mnóstwo pytań dotyczyło turystyki camperowej. Warto
nadmienić, iż tarnowski camping od lat jest jednym z najlepszych w kraju a
jego położenie, prawie w centrum miasta, jest nie do przecenienia. Tarnowski
akcent miał również miejsce na specjalnym, wielkim telebimie, na którym
kilkanaście miast i regionów, w tym Tarnów wyświetlało filmy promocyjne.
Podczas targów odbył się polski “Wieczór Regionów” organizowany przez Polską
Organizację Turystyczną. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele branży,
samorządu terytorialnego oraz regionalnych organizacji turystycznych.
Uczestniczył w nim również Marcin Pałach – dyrektor TCI. Uczestnicy
zapoznali się z prezentację Tomasza Jędrzejczaka – Podsekretarz Stanu w
Ministerstwie Sportu i Turystyki.
W tegorocznej edycji targów udział wzięło 10 096 wystawców ze 186 krajów.
Organizatorzy zarejestrowali blisko 175 000 zwiedzających, z czego ok. 43
proc. pochodziło z zagranicy. Akredytowanych było ponad 5 tysięcy
dziennikarzy z 75 krajów i około 350 blogerów z 29 państw. Ponadto 100
ministrów turystyki, ambasadorów i sekretarzy stanu z całego świata
wizytowało 26 hal Messe Berlin.
W tym roku Tarnów promował się już w Wiedniu i Mediolanie, w marcu będziemy
obecni jeszcze w Łodzi, Katowicach i Paryżu a w kwietniu w Warszawie i
Gdańsku. Promocja zagraniczna realizowana jest wspólnie z miastem Kraków i
Małopolską Organizacją Turystyczną a krajowa z Powiatem Tarnowskim. Dzięki
członkostwu w MOT – materiały z Tarnowa trafiały do mieszkańców m.in.
Bratysławy, Madrytu, Ultrechtu. Szacuje się, że rocznie do Tarnowa
przyjeżdża ok. pół miliona osób w tym 70 tysięcy z zagranicy. Najwięcej
obcokrajowców jest właśnie z Niemiec.
Fot.: archiwum TCI i MOT

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej