Region tarnowski rozwija enoturystykę
Tarnowska Organizacja Turystyczna otrzymała grant (255 tys. zł) z Ministerstwa Sportu i Turystyki na projekt „Opracowanie strategii turystyki winiarskiej jako nowej marki turystycznej Pogórza”. W ramach projektu zaplanowano szereg innowacyjnych działań związanych z sieciowaniem marek terytorialnych w oparciu o działające winnice i ich ofertę turystyczną. Projekt zakłada opracowanie koncepcji strategii dla nowej marki turystycznej Pogórza oraz szereg imprez i działań promocyjnych związanych z rozwojem Enoturystyki na jego terenie:
- Międzynarodowy Festiwal Wina TuchoViniFest (Tuchów, pierwszy weekend sierpnia)
- Kiermasze winiarskie w ramach wystawy producentów wina i winorośli (Pleśna, Ciężkowice w wakacje)
- Pleśnieński Bachus (Pleśna, połowa lipca)
- Dionizje w Tarnowie i regionie Pogórza (Tarnów i gminy ościenne w listopadzie)
- Niedziele z winiarzami – cykl działań promocyjno – edukacyjnych przy Skamieniałym Mieście w Ciężkowicach (od czerwca do września)
- Sesja wykładowo-dyskusyjna (przykładowe tematy: Rola winiarskich produktów lokalnych w budowaniu wizerunku, Enoturystyka, Dobre praktyki. (Ciężkowice)
- Spotkania z winem w regionach południowej Polski (Tarnów, Wrocław, Rzeszów, Kielce, Rzuchowa)
- szereg działań promocyjnych, m.in.: (spot reklamowy, konkurs na pamiątkę z regionu, publikacje i materiały drukowane, social media
Projekt ENOTarnowskie, został nominowany do “Certyfikatu Internautów 2019” w konkursie na “Najlepszy Produkt Turystyczny” Polskiej Organizacji Turystycznej. Latem 2019 roku, projekt przeszedł szczebel regionalny i zakwalifikował się do etapu krajowego. W listopadzie „Enotarnowskie” otrzymało tytuł „Najlepszy produkt turystyczny 2019 roku” jako jeden z 10 w całej Polsce!
Parterami TOT w projekcie, oprócz lokalnych winiarzy, są gminy i miasta: Tarnów, Pleśna, Ciężkowice i Tuchów.
Zapraszamy do Tarnowa i regionu tarnowskiego na ENOTarnowskie!
Szczegóły na:
www.facebook.com/enotarnowskie
fot. Dariusz Sowiński