Tarnów i region - Informacja turystyczna / Atrakcje / Aktualności / Smakowanie Małopolski z Discovery

Smakowanie Małopolski z Discovery

Warszawa, 04 sierpnia 2009 - Władze Województwa Małopolskiego oraz Discovery Networks Central Europe informują, że 3. sierpnia na kanałach z portfolio Discovery, ruszyła niestandardowa kampania promocyjna regionu Małopolski, która jest wynikiem nawiązanej strategicznej współpracy między partnerami.

"Współpraca z Województwem Małopolskim to dla nas niezwykle istotny projekt i pierwsze prowadzone na taka skalę działania realizowane wspólnie z władzami samorządowymi w Polsce - powiedziała Katarzyna Kieli, General Manager, Discovery Networks Central Europe. Jestem przekonana, że dzięki silnej międzynarodowej marce Discovery, doświadczeniu, najwyższej jakości ofercie, lokalnemu podejściu, dotarciu do dobrze sprofilowanej grupy docelowej, jak też kreatywnym rozwiązaniom prowadzone działania zakończą się sukcesem i spotkają się z uznaniem odbiorców".

"Mam powody do prawdziwej, nieukrywanej dumy - mówi Leszek Zegzda - wicemarszałek Województwa Małopolskiego. Jestem dumny, bo kampania promująca unikatowe w skali Europy dziedzictwo kulturalne i przyrodnicze Małopolski jest realizowana przy współpracy z telewizją Discovery. Jestem dumny, ponieważ pracuję i mieszkam w regionie, w którym znajduje się prawie 100 spośród ponad 600 najcenniejszych polskich zabytków, w tym osiem obiektów wpisanych na Listę UNESCO. Jestem przede wszystkim dumny z tego, że reprezentuję ponad 3 milionową społeczność Małopolan - ludzi gościnnych, zaradnych, znających wartość prawdziwego smaku. Jego namiastkę odkryjecie Państwo oglądając trzy krótkie filmy prezentowane na kanale Discovery. Aby w pełni posmakować uroków Małopolski trzeba tu po prostu przyjechać."



1) Cel kampanii:
- Kształtowanie wizerunku Małopolski jako esencji polskości, zawierającej wszystko co najlepsze, ciekawe, unikalne i smakowite.
- Zaproszenie do poznania ("posmakowania") produktów turystycznych Małopolski
- Zmiana wizerunku regionu kojarzonego przede wszystkim z Krakowem
- Kreowanie wizerunku regionu pod hasłem "Smakowanie Małopolski"


2) Hasło kampanii:
"Smakowanie Małopolski" - zaproszenie do popróbowania wszystkiego, co w Małopolsce najlepsze: kultura, dziedzictwo historyczne, bogactwo krajobrazów,


3) Grupy docelowe:
- Mieszkańcy Małopolski
- Mieszkańcy Polski


4) Projekt:
Przedstawienie wybranych walorów regionu przy wykorzystaniu nowatorskich formatów w kanałach z portfolio Discovery; wzmocnienie kampanią zewnętrzną (outdoorową)


ATUTY
. Dotarcie do atrakcyjnej grupy docelowej
. Wysoka jakość realizacji
. Połączenie marki "Małopolska" z jedną z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych marek mediowych w Polsce i na świecie - Discovery
. Wysoka skuteczność przekazu - prezentacja Małopolski w warstwie promocyjnej kanałów Discovery
. Oryginalność formatów


ELEMENTY KAMPANII "SMAKOWANIE MAŁOPOLSKI":
- Długość trwania kampanii: sierpień - wrzesień 2009r.
- Partner kampanii: Discovery Historia, Discovery Channel, Discovery World


I. Promocja regionu w kanałach Discovery
- Seria krótkich form programowych sponsorowanych przez Małopolskę
Bohaterami programów są mieszkańcy Małopolski, dla których pasja czy praca zawodowa nie odłącznie wiążą się z obcowaniem z pięknem, atrakcjami i smakami' Małopolski. Oglądając krótkie formy widzowie Discovery będą mieli szanse z bliska przyjrzeć się historii każdej z prezentowanych postaci, poznać jej codzienne obowiązki, a przy okazji dowiedzieć się też interesujących faktów o Małopolsce. Akcja filmów rozgrywa się w Tyńcu, nad Dunajcem oraz na Szlaku Architektury Drewnianej. Filmy emitowane będą na kanałach Discovery Channel, Discovery World oraz Discovery Historia. Ponadto zobaczyć je będzie można także na stronie discoveryhistoria.pl


- Emisja specjalnego promo Discovery Historia z serii 'Miejsca' zrealizowanego w Małopolsce
- Emisja specjalnego promo Discovery Historia zrealizowanego na trasie fasiągów, czyli góralskich wozów konnych - materiał filmowy nawiązuje do podróży, jakie na przełomie XIX i XX wieku odbywali krakowscy letnicy do gór.


II. Finał V Małopolskiego Festiwalu Smaku w Krakowie (29-30 sierpnia)
Kampania realizowana wspólnie z Discovery zostanie zakończona na placu Wolnica w dniach 29 i 30 sierpnia 2009 roku podczas wielkiego finału. Wspólnie z kanałem Discovery Historia, zorganizowane zostaną wydarzenia towarzyszące, w tym m.in.:

- "Bona Z Warzyw"
W sobotę po południu, 29 sierpnia publiczność zgromadzona na placu Wolnica ubierać będzie w warzyw specjalnie na ten cel przygotowaną przez Discovery Historia 3,5 metrową konstrukcję królowej Bony. Eventowi towarzyszyć będą ciekawe opowieści historyczne na temat kulinariów, stylu przygotowywania i spożywania posiłków, stylu ubierania w czasach panowania królowej Bony.

- Sobotnie kino letnie
W sobotę od godziny 18.00 na dużym ekranie zainstalowanym na placu Wolnica będzie można obejrzeć ciekawe produkcje filmowe przygotowane przez Discovery jak również cykl odcinków "Smakowania Małopolski", które zostały nakręcone podczas letnich półfinałów Małopolskiego Festiwalu Smaku - w Krakowie, Tarnowie, Oświęcimiu, Nowym Targu, Nowym Sączu i Miechowie.

- Wielkie Gotowanie Zupy
W niedzielne popołudnie, 30 sierpnia, odbędzie się wielkie gotowanie międzynarodowej zupy jarzynowej. Od godziny 12.30 znani szefowie kuchni przygotują w specjalnym kotle 100 litrów potrawy, którą publiczność odwiedzająca plac Wolnica będzie mogła degustować do godziny 17.00. Przepis na zupę, specjalnie przygotowany na tę okoliczność, będzie można otrzymać bezpośrednio na placu Wolnica.


Promocja Finału V Małopolskiego Festiwalu Smaku w Krakowie w kanałach Discovery:
- Emisja 30" spotu promującego imprezę
- Podsumowanie imprezy na antenie Discovery Historia - emisja 45" spotu podsumowania


Kampania outdoorowa:
1) Ekspozycja 1000 billboardów i 1000 citylightów na terenie Polski w okresie 10-30 sierpnia 2009r. w następujących lokalizacjach: Warszawa, Wrocław Kraków, Łódź, Poznań, Trójmiasto, Górnośląski Okręg Przemysłowy.

2) Emisja filmu o atrakcjach kulturalnych i turystycznych Małopolski w okresie 18-28 sierpnia 2009r. na 23 ekranach na stacjach metra w Warszawie

Wrota Małopolski

Archiwalne