Tarnów i region - Informacja turystyczna / Atrakcje / Aktualności

Cena przestaje odgrywać decydującą rolę przy wyborze hotelu. Równie dużą wagę Polacy przywiązują do jakości obsługi, zindywidualizowanego podejścia do klienta, pomocy w poruszaniu się po mieście oraz organizacji czasu wolnego.

Kiedy na Euro 2012 powstawały liczne hotele, eksperci ostrzegali, że to szaleństwo, bo połowa obiektów zbankrutuje. Tymczasem inwestycji wciąż przybywa, podobnie jak klientów.

Nie każdy hotel w rzeczywistości jest hotelem. – Zdarza się, że tę nazwę wykorzystują nieuczciwi właściciele różnych obiektów noclegowych – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

Konferencja branży hotelarskiej Hotel Trend Poland & CEE, która rozpoczęła się 28 listopada w Warszawie to wydarzenie, które  gromadzi w jednym miejscu właścicieli, zarządy spółek operatorskich, kadrę zarządzającą hotelami, przedstawicieli firm deweloperskich i funduszy 

Z dwuipółletnim wyprzedzeniem zniknęły już miejsca w tarnowskich hotelach  na Światowe Dni Młodzieży. Można jeszcze znaleźć tylko sporadycznie pojedyncze. Najbardziej oblegane:  Bristol,  Cristal Park czy Tarnovia mają już zagraniczne rezerwacje od ponad roku.  Opanowali je głównie Amerykanie, Włosi i Hiszpanie.

 

Hotelarstwo nie ma specjalnie wiele wspólnych cech z rolnictwem. Jednak, jak się lepiej przyjrzeć, to można takowe znaleźć. Jedną z nich jest to, że pracownicy obydwu branży mają dość częsty kontakt z burakami.

 Jakich narzędzi używać do promocji swoich obiektów, jak dotrzeć do większej liczby klientów, jak wykorzystywać blogosferę i media społecznościowe w marketingu – tego dowiedzieli się uczestnicy konferencji „Nowoczesna komunikacja w branży hotelarskiej", zorganizowanej przez magazyn Brief.

Kwestie opłat za prawa autorskie, kategoryzacji hoteli, podatków od nieruchomości, a także niedostrzeganie turystyki w polityce państwa – to problemy, z którymi boryka się środowisko hotelarzy.

Zespół pracowników naukowych Szkoły Głównej Handlowej, a także ekspertów i praktyków branży turystycznej zaprasza kadrę zarządzającą i pracowników turystyki do współpracy przy tworzeniuSektorowych Ram Kwalifikacji dla Turystyki (SRKT). Ma to być narzędzie służące dopasowaniu procesu kształcenia i doskonalenia kadr do potrzeb turystycznego rynku pracy. Rama jest zbiorem opisów charakteryzujących to, jaki zasób wiedzy, umiejętności oraz tzw. kompetencji społecznych (np. postaw) powinni posiadać pracownicy poszczególnych branż sektora turystyki (hotelarstwo, gastronomia, biura podróży, przewodnicy, piloci itp.).

Po kilkuletniej przerwie, w Tarnowie otwarto kolejny, skategoryzowany obiekt hotelarski. Hotel „GAL” to nowy, trzygwiazdkowy obiekt znajdujący się przy ul. Dworcowej 5, w kamienicy dawnego gmachu Hotelu Polskiego. Budynek hotelu został wzniesiony w stylu secesyjnym na początku XX wieku, w 1904 roku jako HOTEL POLSKI, przez tarnowskiego przedsiębiorcę Michała Mikosia. Ze względu na interesującą architekturę został on wpisany do Rejestru Zabytków pod nr A-80 w dniu 1.12.1975 wraz z dworcowym zespołem urbanistycznym ulicy Dworcowej, Dworca Głównego, a także Placu Dworcowego i wiat peronowych.
Hotel wraz z zabudową dworca i ul. Dworcowej tworzy jednolity zespół urbanistyczny pod względem stylistycznym i przestrzennym.

Archiwalne