Tarnów i region - Informacja turystyczna / Atrakcje / Aktualności

Jutro, 6 października, o godzinie 13.19 na tarnowski dworzec wjedzie pociąg retro ze Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce. To gratka dla miłośników kolejowych podróży w czasie. Chętni będą mogli pojechać zabytkowym składem do Tuchowa lub do Pleśnej.

Od dziś można jeździć na jednym bilecie korzystając z taboru trzech przewoźników. Chodzi o tzw. wspólny bilet na kolei. Póki co jest to tylko program pilotażowy. Bierze w nim udział - PKP Intercity, Przewozy Regionalne i Trójmiejska SKM.

Tuż po wakacjach turyści i Małopolanie, którzy na co dzień i od święta jeżdżą po regionie pociągami powinni się przygotować na znaczne zmiany w ich kursowaniu. Od 3 września ze względu na liczne prace modernizacyjne torów znacznie mniej pociągów pojedzie po trasie SKA1 Kraków Lotnisko – Kraków Główny – Wieliczka. Od października natomiast w rozkładzie jazdy pojawią się oczekiwane przez mieszkańców południowo-wschodniej Małopolski i Podkarpacia połączenia z Krakowa do Jasła.

13 maja zabytkowy pociąg wyruszy na ziemię tarnowską. Przemierzy trasę kolejową z Nowego Sącza przez Bobową, Gromnik, Ciężkowice, Tuchów do Tarnowa. Celem podróży będzie zwiedzanie atrakcji Tarnowa a także zapoznanie się z atrakcjami i ciekawostkami miast i gmin leżących na trasie przejazdu.

Dodatkową atrakcją, będzie ogólnodostępny przejazd na trasie Tarnów – Tuchów – Tarnów, dzięki któremu każdy zainteresowany będzie mógł odbyć przejażdżkę w wagonach z lat 1920 – 1939.

Cieszący się dużą popularnością zabytkowy tabor kolejowy ponownie wyjedzie na kolejowe szlaki. Historyczne składy zawitają do takich miejscowości, jak: Piwniczna, Muszyna, Krynica-Zdrój, Gorlice, Biecz, Wadowice, Żywiec, Nowy Sącz, Kraków, Wieliczka czy Zakopane. Nowosądeckie Stowarzyszenie Miłośników Kolei, organizator przejazdów, otrzymało na ten cel dotację z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego w ramach konkursu "Małopolska Gościnna".

Blisko pół miliona pasażerów przewiozły w styczniu należące do wojewódzkiego samorządu Koleje Małopolskie. W porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku liczba ta wzrosła o ponad 60 procent. Jak sobie radzi linia z Tarnowa do Nowego Sącza i Krynicy?

Od 11 grudnia 2016 r. w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej zostanie uruchomione połączenie SKA3 Kraków - Tarnów, w ramach którego 30 pociągów będą obsługiwać Koleje Małopolskie oraz dodatkowo kursować będzie 10 pociągów uruchamianych przez Spółkę Przewozy Regionalne.

Województwo małopolskie odebrało dzisiaj sześć nowoczesnych Impulsów, które zostały wyprodukowane w fabryce Newag w Nowym Sączu. Pierwszych pasażerów zabiorą na pokład 11 grudnia. Nowy tabor z Newagu trafi do obsługi trzeciej linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z Krakowa do Tarnowa oraz połączeń do Nowego Sącza i Krynicy. Województwo małopolskie zamówiło dwanaście pojazdów za kwotę blisko 300 mln zł brutto. Zgodnie z umową, z końcem roku na tory wyjadą cztery 5-członowe i dwa 4-członowe Impulsy. Pozostała część zamówienia zostanie zrealizowana do połowy lutego 2017 roku.

W najbliższy poniedziałek (7 listopada) kolejarze rozpoczną prace przy budowie zadaszeń nad drugim i trzecim peronem tarnowskiej stacji. Kilka dni temu zakończyli remont przejścia podziemnego pod peronami i otworzyli je dla podróżnych. Dzięki temu znów można szybko i łatwo dojść bezpośrednio z peronów do budynku dworca.

Podróżni odetchnęli z ulgą. Na dworcu PKP w Tarnowie można już korzystać z wyremontowanego podziemnego przejścia na perony. Korzystający z kolei nie ukrywają zadowolenia, bo remont trwał ponad pół roku.

Archiwalne